  • 1. Data: 2016-03-06 22:27:19
    Temat: Przekaźnik SSR do włączania subwoofera.
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Zmieniłem amplituner na nowy i w domu sobie dopiero uświadomiłem, że
    nowości nie mają gniazdka 230V do odłączania urządzeń. No i subwoofer
    sobie non stop się zasila a nie ma w sobie czujnika sygnału.

    Ok. Pomysł więc taki, że wysteruję napięciem 5V pojawiającym się na USB
    przekaźnik SSR.
    Co dostępnego w TME polecicie do załączania subwoofera aktywnego 80W w
    miarę z zapasem i aby to pochodziło?
    Rozumiem że musi być wersja z załączaniem w zerze - wtedy do 5A to tylko
    jeden model sensownych wymiarów widzę WGA8-08D05Z chyba że zdemontować z
    obudowy DIN takiego na przykład ASR-M04DA-1.

    Czy jednak zwykły elektromechaniczny (chciałbym jednak zmieścić w puszce
    instalacyjnej).

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2016-03-07 10:34:20
    Temat: Re: Przekaźnik SSR do włączania subwoofera.
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Irokez pisze tak:

> [...]
    > 80W w miarę z zapasem i aby to pochodziło?
    > Rozumiem że musi być wersja z załączaniem w zerze

    dziś śłabo jarzę ale dlaczego musi być w zerze?

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2016-03-07 12:40:39
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    > dziś śłabo jarzę ale dlaczego musi być w zerze?

    ...Kwestia zakłóceń, trzasków, słyszalnych w głośnikach...?

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 4. Data: 2016-03-07 12:56:51
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ACMM-033 pisze tak:

    > Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    >
    > ...Kwestia zakłóceń, trzasków, słyszalnych w głośnikach...?

    Przekaźnik od głośników powinien odpadać pierwszy natychmiast
    chyba, że nie ma go ale wtedy to i tak bedzie puf membran gorszy niż
    skwarki od nie zera?

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 5. Data: 2016-03-07 13:17:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-06 o 22:27, Irokez pisze:
> [...]
    > obudowy DIN takiego na przykład ASR-M04DA-1.
    >
    > Czy jednak zwykły elektromechaniczny (chciałbym jednak zmieścić w puszce

    A może pójść po najmniejszej linii oporu ;) i zastosować filtr
    zasilający z gniazdem master-slave, np Acar Eco Plus, EAN 5904743386306

    Główne (sterujące) urządzenie podpinasz pod master, resztę sprzętu pod
    gniazda slave. Pobór mocy przez master uruchamia zasilanie na slave.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2016-03-07 16:14:29
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Irokez wrote:

    > Ok. Pomysł więc taki, że wysteruję napięciem 5V pojawiającym się na USB
    > przekaźnik SSR.
    > Co dostępnego w TME polecicie do załączania subwoofera aktywnego 80W w
    > miarę z zapasem i aby to pochodziło?

    W TME oferta SSR jest dość słaba, więc raczej proponuję Farnell.
    Poza tym zrób sobie SSR na miarę: 2 MOSFETy i np. VOM1271.

    > Rozumiem że musi być wersja z załączaniem w zerze

    Po co?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2016-03-07 18:35:50
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-03-07 o 16:14, Piotr Wyderski pisze:

    > W TME oferta SSR jest dość słaba, więc raczej proponuję Farnell.
    > Poza tym zrób sobie SSR na miarę: 2 MOSFETy i np. VOM1271.

    > Po co?

    Myślałem że z powodu załączania odbiornika czysto indukcyjnego -
    transformator ponad 100W, to robi SSR różnicę? Załączając w maksimum
    napięcia ma większy prąd udarowy?

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2016-03-07 18:39:13
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-03-07 o 12:56, PiteR pisze:

    > Przekaźnik od głośników powinien odpadać pierwszy natychmiast
    > chyba, że nie ma go ale wtedy to i tak bedzie puf membran gorszy niż
    > skwarki od nie zera?

    Przekaźnik od głośników odpada po zaniku, po włączeniu jest zwłoka.
    Bardziej zastanawiałem się nad udarem prądowym przy załączaniu
    transformatora ponad 100W.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2016-03-07 19:02:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Przekaźnik od głośników odpada po zaniku, po włączeniu jest zwłoka.
    >Bardziej zastanawiałem się nad udarem prądowym przy załączaniu
    >transformatora ponad 100W.

    No i tu jest maly problem - zalaczenie indukcyjnosci w zerze powoduje
    wlasnie udar na skutek nasycenia rdzenia.

    J.

  • 10. Data: 2016-03-07 19:21:52
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-03-07 o 19:02, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > No i tu jest maly problem - zalaczenie indukcyjnosci w zerze powoduje
    > wlasnie udar na skutek nasycenia rdzenia.

    To może jednak przekaźnik?
    Fujitsu JV-5S-KT w wersji high-sensitivity pobiera tylko 200mW czyli
    40mA mu starczy przy 5V. Styki 5A 250VAC i malutki.

    --
    Irokez