  • 11. Data: 2013-04-13 21:20:36
    Temat: Re: Przejściówka z HDMI na czincze???
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-04-13 18:36, Pszemol pisze:
    > "Tomasz Wójtowicz" <s...@g...away.com> wrote in message

    > A które to laptopy i na których pinach HDMI mają component video Y+PB+PR?
    >
    > I znowu - które piny HDMI poświęcają dla sygnałów analogowych?
    > I co się dzieje gdy do takiego lapka podłączymi "normalny" monitor
    > cyfrowy HDMI?
    > Czy te analogowe sygnały na cyfrowych wejściach nie przeszkadzają w niczym?

    Prawdopodobnie tam cały czas jest sygnał cyfrowy, tylko wetknięcie
    takiej przejściówki zwiera jakieś umówione piny i przełącza wyjście w
    tryb analogowy.

    W każdym razie, standardu na to nie ma. To jest tylko pomysł jednego z
    producentów na zaoszczędzenie na ilości gniazdek zewnętrznych.

  • 12. Data: 2013-04-14 16:15:49
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-04-13 18:30, Pszemol wrote:
    [.....]
    > Nie chodzi mi ani o cenę ani o miniaturyzację tylko o to:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Hdmi
    > HDMI to cyfrowy interface - na których pinach jest *analogowe* RGB?
    1. W kontekście niedawnej dyskusji to pokazuje jak świetni są chińscy
    inżynierowie. :-D
    2. Tam nie jest napisane że to jest konwerter z cyfrowego video na
    analogowe video a jedynie bliżej nieokreślone "video conversion".
    3. Ja tam mogę sobie wyobrazić puszczenie sygnału cyfrowego przez złącza
    "czincze". :-D
    4. IMO to ustrojstwo z pewnością działa, ale też z pewnością nie tak jak
    to sobie zakładamy na pierwszy rzut oka. :-D

  • 13. Data: 2013-04-14 16:25:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Apr 2013 16:15:49 +0200, JDX napisał(a):
    > 3. Ja tam mogę sobie wyobrazić puszczenie sygnału cyfrowego przez złącza
    > "czincze". :-D

    Owszem, tylko ze cinche sa trzy, a linii w hdmi 8 - tzn 4 kanaly
    roznicowe.

    J.

  • 14. Data: 2013-04-14 16:26:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Owszem, tylko ze cinche sa trzy, a linii w hdmi 8 - tzn 4 kanaly
    > roznicowe.

    HDMI będzie działać poprawnie już z jednym kanałem różnicowym...
    Tak działa we wszystkich przejściówkach komputer (DVI) -> tv (HDMI).

  • 15. Data: 2013-04-14 16:42:25
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-04-14 16:26, Pszemol pisze:

    > HDMI będzie działać poprawnie już z jednym kanałem różnicowym...
    > Tak działa we wszystkich przejściówkach komputer (DVI) -> tv (HDMI).

    Chyba pomyliłeś z DisplayPortem.

    W HDMI kanały różnicowe nazywają się: Digital Red, Digital Green,
    Digital Blue i są fizycznie przypisane do kolorów.

  • 16. Data: 2013-04-14 18:52:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> wrote in message

    > Chyba pomyliłeś z DisplayPortem.
    >
    > W HDMI kanały różnicowe nazywają się: Digital Red, Digital Green, Digital
    > Blue i są fizycznie przypisane do kolorów.

    http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI Cytuję:
    "HDMI is backward compatible with single-link Digital Visual Interface
    digital video (DVI-D or DVI-I, but not DVI-A). No signal conversion is
    required when an adapter or asymmetric cable is used, so there is no loss of
    video quality.[5]

    From a user's perspective, an HDMI display can be driven by a single-link
    DVI-D source, since HDMI and DVI-D define an overlapping minimum set of
    supported resolutions and framebuffer formats to ensure a basic level of
    interoperability. "

    Jak interpretujesz "single-link DVI"? Nie jako jedną parę różnicową?

  • 17. Data: 2013-04-14 19:05:03
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 14.04.2013 18:52, Pszemol pisze:
> [...]
    > basic level of interoperability. "
    >
    > Jak interpretujesz "single-link DVI"? Nie jako jedną parę różnicową?

    Z wikipedii:

    A single-link DVI connection consists of four TMDS links; each link
    transmits data from the source to the device over 1 twisted wire pair.
    Three of the links correspond to the RGB components of the video signal:
    red, green, blue (for a total of 24 bits per pixel.) The fourth link
    carries the pixel clock.

  • 18. Data: 2013-04-14 23:19:41
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-04-14 18:52, Pszemol pisze:
> [...]
    > basic level of interoperability. "
    >
    > Jak interpretujesz "single-link DVI"? Nie jako jedną parę różnicową?

    Single link DVI to są 4 pary różnicowe: R,G,B + zegar. Dual-link DVI to
    jest 7 par różnicowych: R1,R2,G1,G2,B1,B2 + zegar. W każdym przypadku te
    kanały są fizycznie przypisane do kolorów.

    Natomiast w złączu DisplayPort nie są, i tam złącze wg własnego uznania
    może zaangażować do transmisji od 1 do 4 kanałów danych. Ponadto
    przepływność jednego kanału (5 Gbit/s) wystarcza do obsłużenia
    1920x1080@60Hz/24bpp.

  • 19. Data: 2013-04-15 05:59:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > może zaangażować do transmisji od 1 do 4 kanałów danych. Ponadto
    > przepływność jednego kanału (5 Gbit/s) wystarcza do obsłużenia

    I wszystko jasne - dzięki za poprawkę.

  • 20. Data: 2013-04-15 11:36:44
    Od: Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    Pszemol <P...@p...com> wrote: