    From: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przejściówka z HDMI na czincze???
    Date: Sun, 14 Apr 2013 23:19:41 +0200

    W dniu 2013-04-14 18:52, Pszemol pisze:
    > "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> wrote in message

    > http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI Cytuję:
    > "HDMI is backward compatible with single-link Digital Visual Interface
    > digital video (DVI-D or DVI-I, but not DVI-A). No signal conversion is
    > required when an adapter or asymmetric cable is used, so there is no
    > loss of video quality.[5]
    >
    > From a user's perspective, an HDMI display can be driven by a
    > single-link DVI-D source, since HDMI and DVI-D define an overlapping
    > minimum set of supported resolutions and framebuffer formats to ensure a
    > basic level of interoperability. "

> [...]

    Single link DVI to są 4 pary różnicowe: R,G,B + zegar. Dual-link DVI to
    jest 7 par różnicowych: R1,R2,G1,G2,B1,B2 + zegar. W każdym przypadku te
    kanały są fizycznie przypisane do kolorów.

    Natomiast w złączu DisplayPort nie są, i tam złącze wg własnego uznania
    może zaangażować do transmisji od 1 do 4 kanałów danych. Ponadto
    przepływność jednego kanału (5 Gbit/s) wystarcza do obsłużenia
    1920x1080@60Hz/24bpp.