  • 41. Data: 2009-07-17 20:02:42
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <h3qb64$s43$1@news.interia.pl>,
    syriusz nabazgrał:
    > Jakiego LCD używasz, że możesz go porównać do tego powyżej? ;)
    > Bo może jestem do tyłu z nowinkami technologicznymi... ;-P

    E-tam. Nadal rozdzielczość to max 4 megapiksele.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 42. Data: 2009-07-17 21:21:23
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    JB wrote:
    > Slecze od miesiecy przed monitorem i pomino obawy, ze zobacze w
    > odpowiedzi "bylo 1000 razy matolku" napisze o swoich ..............

    Ach te dylematy kupujących :) TE słodziutkie godziny spędzone na onanizm
    sprzetowy "co kupić" bo najlepsze :)
    hihi :)

> [...]
    > Cosina 19-35. No i jest problem. Pomimo szklarni w zasadzie
    > odpowiadajacej moim potrzebom, no moze jasniej by sie przydalo, nie moge
    > sie zdecydowac czy, jesli w ogole, kupowac Alfe
    > Fotografuje, na razie, glownie na slajdach. Statyw, wezyk, pejzaz.
    > Czasem wchodze do wnetrz, ale to raczej dokumentalnie co nie znaczy, ze
    > ma byc kiepsko. Czego szukam w cyfrze ? Taka, zebym nie zrobil kroku,
    > lub wiecej w tyl. Teraz jest w podglad glebi ostrosci, wstepne
    > podnoszenie lustra, czasy do 1/8000, jaaasne wizjery, waga do 600g,

    Krokiem w tył jest APS-C. Niestety, pół wizjera, pół matrycy. Pełna klatka
    cyfrowo wciąż jest bardzo droga niestety.
    Reszta jest tylko mocno na plus. Szybkość, wygoda, wygoda i wygoda.
    Cyfrowy D7D nie jest dziś drogi i poza mniejszą matrycą to fajny wybór.
    Niestety minolta pod koniec życia trochę oszczędzała i te aparaty są
    awaryjne. O wiele lepiej więc A700.

    > Od cyfry chcialbym dodatkowo stabilizacje, wysokie
    > ISO i pewnie LV.

    Stabilizacja jest w wielu aparatach. Szczególnie dobra jest w A700 i E-3.
    Ten drugi ma też LV i odkręcany ekranik. Niestety matryca jeszcze
    mniejsza, proporcje 4:3 i kilka innych. Jak Ci zalezy na LV to chyba
    jednak najlepszy wybór z tymi opcjami co podajesz.

    > A co ze szklami ? Gdyby jednak Alfa to myslalem na
    > poczatek jako spacer zooma Sony 16-105 + szeroki Tamron 11-18 i na razie
    > zostawic 100-300APO. Albo Tamron 11-18 + Tamron 17-50 + Sigma 50-150, w
    > tedy dwa ze swiatlem 2.8. A moze inne szkla ? A moze zmienic system ?

    Każdy system ma coś ciekawego do zaoferowania, musisz wybrać które cechy
    Cię interesują najbardziej. Sony odznacza się szczególnie stabilizacją, ma
    też kilka perełek w optyce, ale nie jest ani najtańsze, ani jakoś
    wszechnajlepsze. Jak masz zmieniać i szkła to nie przejmuj się akurat tym,
    że koniecznie taki jak był, chociaż sony wyniosło z minolty wiele fajnego
    i takie A700 widać jasno na czym jest wzorowane.

    > Jesli i tak bede sprzedawal szkielka ? To moze Olek bo lekki albo Pentax
    > bo uszczelniany, albo Samsung bo tanszy od Pentaxa, albo Nikon lub Canon
    > bo... ? No wlasnie. Po tym elaboracie moze chociaz nie zarzucicie mi,
    > ze nie staram sie opisac problemu :-)

    Wszędzie jest coś fajnego :) Nie ma systemu killera :)
    Sam musisz to rozważyć i wybrać :) gotowej recepty nie ma :)

    d.

  • 43. Data: 2009-07-17 21:23:06
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Bartosz wrote:
    > No a czemu nie Alfa 900? Ma jasny i duży wizjer z pokryciem 100% pola, jest
    > uszczelniana, relatywnie wysokie ISO i szkła spasują.... i pełna klatka
    > czyli nie będzie problemów z mnożnikiem ogniskowej przy szkłach.

    Zdecydowanie fajny, ale kosztowny wybór. Ten aparat ma sens, jak
    conajmniej drugie tyle wydasz na optykę, a to jednak sporo pieniążków.
    Stąd warto zrozumieć dlaczego ludzie kupują 10 razy tańsze aparaty.

    d.

  • 44. Data: 2009-07-17 21:29:59
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-17 14:14:49 +0200, l...@l...localdomain said:

    > de Fresz nabazgrał:
    >
    > Serio?

    N cyfrze - bez problemu. A co, na analogu za bardzo boli?

    de Fresz

  • 45. Data: 2009-07-17 21:34:29
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    syriusz wrote:
    > Ale poważnie piszesz, czy jaja sobie robisz? :)
    >
    > Może inaczej spytam - widziałeś dobry slajd (naświetlenie!, wywołanie!)
    > rzucony dobrym rzutnikiem (silna żarówa, dobry obiektyw) na dobry ekran
    > (odpowiednia powierzchnia 2x2 metra) ??
    >
    > Jakiego LCD używasz, że możesz go porównać do tego powyżej? ;)
    > Bo może jestem do tyłu z nowinkami technologicznymi... ;-P

    Dzisiejsze LCD nie są tak znów złe, można też kupić projektor FullHD i też
    będzie w miarę ok. Slajd jednak wciąż niewiele, bo niewiele wygra.
    Cyfrowość jednak niesie inne plusy. Że zdjęcie jest "już", że sam sobie
    jesteś laborantem i masz bezstratne kopie. No i możesz wysłać coś na drugi
    koniec świata. Itd.

    > No chyba, że do tej pory slajdy oglądałeś na monitorze komputera... ;-P

    Slajd jako prezentacja ciągle wygrywa, ale to tylko dlatego, że monitory
    nie mają takiej rozdzielczości do jakiej dochodzą slajdy. Poza tym
    sprawują się świetnie - dobre matryce PVA kontrast mają niezły,
    odwzorowanie kolorów też. No i jest o wiele wygodniej.

    d.

  • 46. Data: 2009-07-18 05:30:15
    Od: "Bartosz" <b...@o...pl>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > conajmniej drugie tyle wydasz na optykę, a to jednak sporo pieniążków.
    > Stąd warto zrozumieć dlaczego ludzie kupują 10 razy tańsze aparaty.

    Ja to rozumiem, sam używam półprofesjonalne body, ale akurat A900 spełnia
    wymagania autora wątku.

  • 47. Data: 2009-07-18 07:10:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    greenman wrote:

    > No to odpusc sobie to przejscie, bo zadna cyfra nie spelnia tych
    > wymagan. Jesli jednak koniecznie chcesz Alfe ktora bedzie powalac na
    > kolana, to tylko A900 + 24-70/2,8. To jeden z tych sprzetow, ktory bez
    > watpienia pokonuje film na malym obrazku. Ogladajac foty na duzym LCD
    > zapewne nie bedziesz zalowal porzucenia slajdow.

    o jak dużym lcd myślisz o jakiej rozdzielczości ? bo nei moge nigdzie
    znaleźć LCD 6048 x 4032 pixeli :)

    bo na zwykły LCD to spoko wystarczy jakiś starszy 6Mpx

  • 48. Data: 2009-07-18 07:52:37
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "syriusz" <r...@s...pl> napisał
    > Ale poważnie piszesz, czy jaja sobie robisz? :)

    Akurat zawsze bylem zwolennikiem slajdow i do dzis uwazam,
    ze fotografowanie analogiem jest nieporownywalnie przyjemniejsze
    od uzywania cyfry a uzywanie slajdow najtansze, najmniej upierdliwe
    i przynoszace najwiecej satysfakcji.
    Dlatego, jesli ktos chce dalej isc ta droga, to tylko mu pogratuluje.
    Ale jesli ktos taki chce przejsc na cyfre to daje rade, ktora
    - w swojej madrosci, wyciales, dlatego powtorze:
    jesli chcesz przejsc ze slajdow na jakas Alfe to tylko A900+24-70/2,8.
    To jedyny zestaw spacerowy Sony ktory potrafi powalic na kolana
    - pelna klatka, bardzo dobra matryca, wysokie czulosci o jakosci
    nieosiagalej dla zadnego filmu/slajdu itd.
    Argument, ktory przytaczasz jest (dzis jeszcze) truizmem, dlatego
    nie ma sensu spierac sie o wielkosc obrazu wyswietlanych slajdow
    i plikow cyfrowych, o tym wszyscy wiedza.
    To na co zwrocilem uwage, to fakt, ze porownywalna do slajdow
    jakosc plikow cyfrowych osiagniesz bez wysilku wylacznie na bardzo
    drogim sprzecie z bardzo dobrymi i rownie drogimi szklami.
    I nie uwierze, ze jakies amatorskie 400D, D70, czy podobne
    olki, alfy, nikony potrafia zrobic bez wysilku to samo,
    sam bawilem sie A900 i porownywalem to do 400D - dzien do nocy!

    A ostatnio ogladalem "pokaz slajdow" poczatkujacego amatora, ktory
    wlasnie zafundowal sobie wspomniana alfe i z tygodniowej wycieczki
    przywiozl ok. tysiaca fotek (!), i mozesz wierzyc lub nie - prawie 90 procent
    bylo technicznie perfekcyjnych a ogladanie ich na 40 calowym FHD LCD
    (sony z dobra matryca) roznilo sie od zwyklego pokazu analogowych
    slajdow JEDYNIE wielkoscia ekranu i upierdliwoscia wynikajaca z ich ilosci,
    nieprzemyslanego kadrowania, itp. Szczegoly, kolory, kontrast, poziom
    czerni i bieli byly absolutnie porownywalne!
    Nie namawiam do porzucania analoga bo ma inne - niepodwazalne zalety,
    ale latwo sobie wyobrazic jak moze wygladac taki pokaz na lcd za 5-10 lat...

    Wez do reki jakis pelnoklatkowy sprzet z ponad 20 megowa matryca
    i dobrym szklem, i sprobuj sam.
    ---

  • 49. Data: 2009-07-18 08:00:07
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "JB" <j...@i...pl> napisał w wiadomości ...
    > Slecze od miesiecy przed monitorem i pomino obawy, ze zobacze w odpowiedzi "bylo
    > 1000 razy matolku" napisze o swoich ..............

    Nie napisales na czym chcesz ogladac swoje foty.
    Jesli jednak na duzym telewizorze LCD - jak slajdy,
    to nie kupuj sprzetu o formacie 4:3, bo na ekranie 16:9
    wygladaja kaprawo i bezsensownie.
    No i unikaj ujec pionowych...
    ---

  • 50. Data: 2009-07-18 08:08:57
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-17 21:59:17 +0200, l...@l...localdomain said:

    > No jasne że koń lepszy (jak kto nie wierzy to polecam wyścig,
    > najlepiej nie po asfalcie :>).

    Np. z takim quadem...

    > Ale miało być ,,tańszy'' ;)

    To chyba nie wiesz ile kosztuje utrzymanie konia w sprawności technicznej.

    de Fresz