-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
From: Jester <j...@t...net.pl>
Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
Subject: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
Date: Wed, 29 Jul 2009 15:37:41 +0200
Organization: ATMAN
Lines: 130
Message-ID: <h4pj54$vnl$1@node2.news.atman.pl>
References: <h3oaam$jcv$1@news.task.gda.pl> <h3pdcb$fhf$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<h3v42p$dvn$1@news.onet.pl> <h3v9fl$jj4$1@inews.gazeta.pl>
<h3ve9k$6sl$1@news.onet.pl> <h3vh8u$p0r$1@inews.gazeta.pl>
<h3voh0$vtj$1@news.onet.pl> <h3vte0$pg0$1@inews.gazeta.pl>
<h41lg3$llc$2@news.onet.pl> <h426b8$faf$1@inews.gazeta.pl>
<h44jrn$26v$1@news.onet.pl> <h451ag$p8h$1@inews.gazeta.pl>
<h49ksn$5u0$1@news.onet.pl> <h4a262$8i4$1@news.onet.pl>
<h4a3u0$cjv$1@news.onet.pl> <h4c38d$9og$1@node2.news.atman.pl>
<h4d3g0$jgp$1@inews.gazeta.pl> <h4dggb$fi9$1@node2.news.atman.pl>
<h4elve$7ed$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: staticline18366.toya.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1248874468 32501 85.89.189.52 (29 Jul 2009 13:34:28 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 29 Jul 2009 13:34:28 +0000 (UTC)
User-Agent: Postbox 1.0b13 (Macintosh/2009062916)
In-Reply-To: <h4elve$7ed$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:818678
[ ukryj nagłówki ]de Fresz wrote:
>> W praktyce sesja na kliszy wyglądała tak (jeżeli się paliło
>> oczywiście): sesja rano, klisze na biurku GÓRA o 14-15,
>
> Sorry, ale pitolisz. Sesja w studiu czegoś bardziej skomplikowanego niż
> prosty pakszot
I kiedyś była bardziej skomplikowana i czasochłonna, niż teraz? Bo masz
matrycę zamiast kliszy?
Zlituj się i nie tłumacz mi tego - nie musisz. I pitolisz do sześcianu ;)
Poza tym odnoszę wrażenie, że już kiedyś na ten temat tutaj ze sobą
dyskutowaliśmy, używaliśmy tych samych argumentów i przykładów - tracimy
obaj czas...
>> małe wglądówki z całej sesji (powiedzmy - 10 rolek) u klienta majlem
>> 40 minut później (szły na bieżąco: jedna się skanowała - poprzednia
>> się wysyłała), jak zatwierdził i wybrał te, które szły do projektu -
>
> I znów pitolisz, bo te wglądówki trafiają do grafika, który je w
> projekcie musi umieścić. I ma już pół dnia w plecy.
Na podstawie wglądówek grafik WYBIERAŁ kadry - bo ich wcześniej na oczy
nie widział. Najczęściej nie robił z nimi NIC więcej, bo wiedział, że za
3 godziny dostanie gotowce.
Błagam - nie mów mi co robił grafik, z którym JA ustalałem terminy i
formę odbioru zdjęć - bo zwyczajnie nie masz o tym pojęcia. Ty widocznie
robisz inaczej i ciężko Ci uwierzyć, że wolniej ;)
>> po 2-3 godzinach były zeskanowane, wyczyszczone z kurzu (nowe były -
>> nie było co czyścić).
>
> Tyle że w wielu przypadkach wybrany slajd do finalnego skanowania musiał
> pojechać (kurier), później wrócić na płycie lub wrzucić się na jakiegoś
> ftpa. No to mamy już popołudnie dnia następnego.
Nie - nie musiał. Zdjęcia były robione w tym samym mieście - po co miały
jeździć kurierem? Wrócić mogły po tygodniu, część leży w szufladzie
nieodebrana do dziś... Wrzucenie na eftepa zajmuje Ci cały dzień? Nie
mamy dnia następnego - zeskanowanie 60-80 zdjęć zrobionych i wywołanych
tego samego dnia - to był STANDARD - tyle to trwało. Ciężko uwierzyć?
Nic na to nie poradzę.
>> Jeżeli miały być jeszcze jakoś obrabiane - to już nie broszka
>> skanerzysty. Jeden dzień BEZ PROBLEMU - nie raz to robiłem.
>
> Jako że nie raz i nie dwa miałem do czynienia z różnorakimi sesjami, sam
> też parę robiłem własnymi ręcami - po prostu Ci nie wierzę.
Widać miałem szczęście do fachowców. Nie musisz wierzyć - ja wcale nie
liczę na to, że Cię przekonam, ale ani sklerozy, ani Alzheimera jeszcze
nie mam...
>> Powiedz mi z ręką na sercu: dużo czasu oszczędzisz cyfrówką?
>
> Dzień do dwóch.
Rozumiem - na sesji trwającej kiedyś parę godzin dzisiaj oszczędzasz dwa
dni - bo robisz to samo cyfrą.
Jak słusznie zauważyłeś - to są dwa różne Matrixy, z tym, że ja oba znam
z autopsji, a Ty ten kliszowy - najwyraźniej z legend jak to topornie i
wolno wszystko się robiło, wydając przy okazji worki pieniędzy, a efekty
były i tak opłakane. I niech tak zostanie.
>> Nawet jeżeli liniatura ma 133 linie - jeżeli reszta jest ok, to da się
>> coś z tym zrobić. A ponieważ tak się składa, że regularnie skanowałem
>> materiały z papierowych gazet do polskich miesięczników i kwartalników
>> o tej samej tematyce
>
> Regularnie? 1:1? Oj, bajki, bajeczki.
Życie, młody człowieku, życie...
Uwielbiam sytuację, kiedy komuś coś się nie mieści w głowie i wie lepiej
ode mnie co robię.
> A jak będę chciał mieć piksele wielkości kwartału z cyfry, to co?
To sobie je zrobisz w Photoshopie BEZ zdjęcia. Ze skanem ziarna tak się
nie da - i dlatego jest ładniejsze ;)
>> A to "2700-3000" - jak pogrzebiesz w sieci - to potrafi dobić nawet do
>> 4600 dpi w zależności od humoru autora i testowanego obiektywu.
>
> Może być nawet i 8000 ppi - w okolicach tego miały najdroższe bębny. I
> co z tego, skoro na analogu jest już tam tylko ziarno?
Mówię o rozdzielczości obiektywu w aparacie, nie skanera.
I zauważ, że z tego "tylko ziarna" jest zrobione to zdjęcie. Chciałbyś,
żeby go nie było?
> Wybacz, ale Ty naprawdę pitolisz jak potłuczony. Nie znam żadnego
> rozsądnego fotografa, który robiąc na analogu sesję za grubą kasę, nie
> leciałby bracketingiem.
Pozdrowię od Ciebie przy okazji parę osób... Pewnie się zmartwią, że w
Twoim Matrixie nie mają prawa istnieć... ;)
>> Na palcach jednej ręki policzyłbym zdjęcia, na których modelka miałaby
>> przymknięte oczy albo głupią minę.
>
> O fak... Przestań już zmyślać, ok?
Powtarzam piąty raz: dziesiątki sesji bez selekcji - na palcach JEDNEJ
ręki. Myślałem, że wszyscy zawodowcy tak robią - ale teraz widzę, że
jestem w czepku urodzony...
> Tak, w studio na slajdzie używało się bracketingu NAGMINNIE.
W Twoim matrixie. A w moim jak sesja miała 8 czy 10 rolek slajdów - to
dostawałem tyle samo foliówek z niepociętymi slajdami - i koniec.
Bo nikogo
> nie było stać na spierdzielenie sesji za parę k-zł, przy braku dokładnej
> kontroli materiłu na bierząco. Na szitowym Polaroidzie można sobie
> światła sprawdzac, ale nie ekspozycję.
W studio, które znasz, w którym trzaskasz zdjęcia od lat... Da się,
zpewniam Cię. W każdym razie - widziałem na to setki dowodów.
>> Qrde, czy tej grupy naprawdę nie czyta nikt, kto kiedyś robił zawodowo
>> zdjęcia w studio? Na kliszach? Bo jeżeli tylko ja znam takie tajemnice
>> warsztatowe z zamierzchłej przeszłości - to czas umierać.
>
> Nie, czas przestać zmyślać.
Twoje zdanie akurat się nie liczy - najwyraźniej nie jesteś kimś, "kto
kiedyś robił zawodowo zdjęcia w studio na kliszach". Zresztą wcale się
tego na tej grupie nie spodziewałem.
J
Następne wpisy z tego wątku
- 29.07.09 14:14 Jester
- 29.07.09 14:21 Jester
- 29.07.09 20:35 Adam Płaszczyca
- 29.07.09 22:09 Marek Dyjor
- 29.07.09 22:14 Marek Dyjor
- 31.07.09 10:16 Jester
- 31.07.09 10:18 Jester
- 09.08.09 16:08 Marek Dyjor
- 10.08.09 07:01 Marek Dyjor
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nikon D5500 i wyzwalanie migawki
- Canon 550D
- EOS 600D i balans bieli w filmach
- EOS 90D i sentymenty
- Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
- czas exif a czas modyfikacji pliku
- karta SD po formacie odzyskiwanie zdjęć i filmów
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Eltec nie zyje?
- Steve McCurry
- Light - lajkowe klasyki od Chinczykow
- Forum o Sony serii A (alfa)?
- obrobka RAW na konputerze
- Sklejanie bracketowanych JPGów
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=