-
181. Data: 2019-10-23 22:05:54
Temat: Re: Przejście dla pieszych i BMW
Od: j...@i...pl
On Tue, 22 Oct 2019 20:13:46 +0200, Irokez <n...@w...pl> wrote:
>ta wielce zaawansowana marka z kosmicznymi technologiami
>uwielbianymi przez rzeszę ludzi nie jest wyposażona w system ABS? Na
>filmie podczas testu drogi hamowania piszczał jak azjatycka dama na godziny.
ABS jest dla mięczaków. Nie wiedziałeśo tym? Na tej grupie były
przypdaki takich, co to bez ABS lepiej kontrolują auto podczas
hamowania.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t
-
182. Data: 2019-10-23 22:12:03
Temat: Re: Przejście dla pieszych i BMW
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Wed, 23 Oct 2019 19:13:05 +0200, w
<5db08a20$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>, Shrek <...@w...pl> napisał(-a):
> W dniu 23.10.2019 o 07:46, r...@k...pl pisze:
>
> >> Następny kretyn - a co miałem go rozjechać jak wchodził? Jeszcze raz -
> >> pieszy ma jak najbardziej prawo wejść jeśli jesteś w stanie w miarę
> >> normalnie zahamować i ma wtedy pierwszeństwo.
> >
> > Nie ma, dopóki nie wejdzie.
>
> Pomijając wszystko inne - a jak wszedł, to miałem go zdjąć?
Próbuj -- statystycznie masz ok. 50% na swoją bezwinę :)
> > A ponieważ sam pisałeś, że jeszcze nie wszedł, to naraziłeś go.
>
> Zwolniłem bo wchodził do czego zobowiązuje mnie minister. Potem już był
> więc miał pierwszeństwo zgodnie z ustawą. Natomiast debil obok miał
> explicite napisane, że ma nie wyprzedzać/wymijać i to on naraził
> pieszego na niebnezpieczeństwo.
>
> A może ty chcesz sprawdzić swoje twierdzenia w praktyce i założyć sie,
> że winnym będzie kierownik BMW a nie zatrzymujący się przed przejściem
> ani pieszy? No dawaj - w końcu jesteś przekonany że masz rację - pewn
> kasa jest do zrobienia.
Kierownik BMW akurat jest winny w 100%.
Nawet gdyby jechał 50km/h, a ponoć jechał 130.
-
183. Data: 2019-10-23 22:13:55
Temat: Re: Przejście. Debile kierowcy.
Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>
j...@i...pl w
<news:1sb1re5gt10qoiph9qco751pjngp08r4ma@4ax.com>:
> On Wed, 23 Oct 2019 10:52:10 +0200, Mateusz Viste
> <m...@x...invalid> wrote:
>>A tak po prawdzie, to po co ten pieszy tam tak głupio stoi?
> Czeka na kolegę, który po drugiej stronie własnie kupuje kebaba ;)
A to debil, wlazłby pod samochód, to by może na dawce się załapał ;P
PS
Nie dalej niż wczoraj kolumnę przedszkolaków widziałem jak sie przez
przejście tarabani.
Nie rozumiem po co prawe łapki do góry podnoszą (poniżej głowy), ale dorośli
sie powinni uczyc od nich -- zwarty szyk, sprawne ruchy -- około 40 maluchów
zmieniło strone jezdni w 15 sekund, a nie jak stado lemingów w 60, bo jeden
wlezie, a reszta lezie...
--
'Tom N'
-
184. Data: 2019-10-23 22:25:16
Temat: Re: Przejście dla pieszych i BMW
Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>
j...@i...pl w
<news:bjc1relcq1ao8dkmusabn3splqjhebik7e@4ax.com>:
> On Tue, 22 Oct 2019 20:13:46 +0200, Irokez <n...@w...pl> wrote:
>>ta wielce zaawansowana marka z kosmicznymi technologiami
>>uwielbianymi przez rzeszę ludzi nie jest wyposażona w system ABS? Na
>>filmie podczas testu drogi hamowania piszczał jak azjatycka dama na godziny.
> ABS jest dla mięczaków. Nie wiedziałeśo tym? Na tej grupie były
> przypdaki takich, co to bez ABS lepiej kontrolują auto podczas
> hamowania.
Nie oszukuj jelonka, ABS bez węża ogrodowego na feldze to jest problem z
drogą hamowania.
--
'Tom N'
-
185. Data: 2019-10-23 23:01:08
Temat: Re: Przejście dla pieszych i BMW
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 22 Oct 2019 20:13:46 +0200, Irokez napisał(a):
> W dniu 2019-10-20 o 17:24, Janusz pisze:
>> https://wiadomosci.wp.pl/tragiczny-wypadek-w-warszaw
ie-kierowca-wjechal-w-mezczyzne-i-dziecko-6437175929
722497a
>>
> Dziś powiedzieli, grozi mu do 8 lat pierdla. Ciekawe jak wyliczyli.
Taka gorna granica kary w kodeksie ... i cos mi sie widzi, ze tym
razem moze byc kara wysoka.
Pewnie nie 8 lat, moze nawet nie 4, ale bez
> Ale wypuścili wolno.
Nie chcieli - sad nie zgodzil sie na areszt.
> Tłumaczył się, że słońce go oślepiło.
> czyli chuja widzę więc zapierdalam, bo mam beemwu oklejone i śliniące
> się do asfaltu na mega wypasionych kapciach.
Nawet nie trzeba zap* - jade sobie kiedys spokojnie, widocznosc dobra
... tylko lewa czesc ulicy w cieniu. I tam sobie jakis pieszy wchodzi
na pasy ... i ma pierwszenstwo. I mysli, ze sie zatrzymam i go
puszcze. I dobrze mysli ... tylko ja go nie widze.
> PS. ta wielce zaawansowana marka z kosmicznymi technologiami
> uwielbianymi przez rzeszę ludzi nie jest wyposażona w system ABS? Na
> filmie podczas testu drogi hamowania piszczał jak azjatycka dama na godziny.
Cos tam policja mowi, ze mocno poprzerabiany, az sie zastanawiaja, czy
powinien byc dopuszczony do ruchu. Moze ABS wylaczony.
Ale jaki test hamowania ? Policja chyba nic takiego na miejscu nie
zrobila, a filmu by nie opublikowala ?
J.
-
186. Data: 2019-10-23 23:17:55
Temat: Re: Przejście dla pieszych i BMW
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 23.10.2019 o 21:58, s...@g...com pisze:
> Bo problem jest w tym ze ujmujac to w jezyku IT, piesi nie czekaja na pelny commit
ze strony calego ruchu kolowego tylko na jednego co im ustapil czy umozliwil wejscie
na pasy.
>
> Jeden sie zatrzymal bo akurat mial ochote/mozliwosc/wolno jechal i piesi zalozyli
ze reszta tez sie zatrzyma.
>
> Reszta sie albo nie mogla zatrzymac (nie lamali przepisow, po prostu fizycznie nie
byli w stanie)
Czyli łamali przepisy - mają zakaz wyprzedzania więc mają jechać tak,
żeby się móc zatrzymać - jak nie są w stanie to łamią przepisy wprost i
jest za to przewidziany konkretny wymiar kary w pln i punktach. Problem
w tym, że wielu uważa, że plny i punkty punktami ale i tak mają rację,
bo pieszego wyślą najwyżej do szpitala lub na cmentarz, wiec ich racja
jest ichniejsza.
> albo nie chciala (i tu zlamali przepis) ale efekt jest taki ze pieszy jest
potracony bo mimo pierwszenstwa na przejsciu sam nie zadbal o to by sprawdzic czy
moze bezpiecznie przejsc.
Więc jakie jest rozwiązanie oprócz jebania łamiących prawo przepisów?
Uzbrojeni piesi? Czy po prostu uznanie że polska jest dziczą i tu prawo
nie obowiązuje?
>> chodniku włażą na przejście akurat jak oni jadą. Natomiast nigdzie nie
>> widzę sygerowanego przez ciebie poparcia dla bezrefleksyjnego wchodzenia
>> na przejście.
>
> Taka postawe proponujesz Ty twierdzac ze nie tylko na przejsciu pieszy ma
pierwszenstwo ale i jak na nie wchodzi.
Nadinterpretujesz. Ma pierwszeństwo od chwili postawienia nogi na
przejściu (bo jak ma mieć piwerwszeństwo na przejściu, jak nie ma go na
przejściu, poza przejściem nikogo pierwszeństwo nie obchodzi, bo nie ma
krzyżowania się kierunku ruch - więc jakbyś pytał o kolor próżni;), ale
nie znaczy to że ma się nie rozejrzeć. Ma zachować ostrożność, dokładnie
zresztą tak jak kierowca. Podobnie jak ty masz zielone ale widzisz że
ktoś ci włazi, to przecież w niego nie napierdalasz? No chyba że jesteś
kogutkiem z wielkimi jajami w necie, to wtedy włączasz wycieraczki i
klakson.
> W efekcie wielu wchodzi i jak juz jest to zaklada (mylnie) ze nie zostanie
rozjechany.
Tu się mylisz. Zostają rozjechani w efekcie tego, że jeden z drugim
kretynem wyprzedzają na pasach. Taka jest urtwalona linia orzecznictwa i
tak będzie tym razem.
> To sa takie sytuacje z pogranicza obu obozow tu dyskutujacych.
> Juz zignorujmy ten rower. Zalozmy ze lolek pieszo wlazl. Widzisz roznice miedzy nim
a tymi pozostalymi osobami co chcialy przejsc?
No widzę. I byłby zapewne uznany winnym ze względu na "wtargnięcie", a
kierownik być może za przekroczenie prędkości i niezachowanie
ostrożności. Ja bym być może go przepuścił i nie miał tego problemu. Ale
nie o takich sytucjach rozmawiamy.
>>> W tym temacie zajrzyj sobei na to video:
>>> https://www.youtube.com/watch?v=M4-L8UgPkOk
>>
>> Obejrzę potem.
>>
>>> I zobacz co destin gada na temat zrozumienia.
Dasz skrót dla umiejących czytać? Sorry ale 12 minut to trochę za długo.
> PS. Dziekuje za normalna rozmowe i wymiane mysli. Bez wyjazdow ad personam itp.
Przecież pisałem że się da. Tylko ciężko dyskutować z argumentem "a skąd
mam wiedzieć że pieszy chce przejść przez przejście" - bo taki argument
ustala poziom dyskusji i robi to nisko:P
--
Shrek
-
187. Data: 2019-10-23 23:27:04
Temat: Re: Przejście dla pieszych i BMW
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 23.10.2019 o 23:01, J.F. pisze:
> Ale jaki test hamowania ? Policja chyba nic takiego na miejscu nie
> zrobila, a filmu by nie opublikowala ?
Robiła - jest na którymś z filmów TVN warszawa. Normalnie nim jeździli i
butowali, więc będzie wiadomo dość dokładnie kiedy hamował i z jakiej
prędkości. Dziś piszą już o 130, ale to się kupy nie trzyma.
Co do Zarządu Dróg miejskich to porobili wszystkie przejscia w okolicy
(czasem z dość znaczną przebudową - zmianą organizacji ruchu, żeby
przejście było tylko przez jeden pas), a te na tej ulicy tylko
doświetlili. A ZDM robił audyty przejśc i z tego co pamiętam te dostały
najgorsze wyniki i chyba po prostu planowali gruntowne akcje na całej
ulicy i kasy nie stykło...
BTW - Wszyscy śmiali się jak aktywista rowerowy został dyrektorem
zarządu drug miejskich a okazuje się, że koleś robi naprawdę niezłą
robotę przejścia aktywne, doświetlenia, priorytet dla tramwajow, a
korki... generalnie rosną ale imho mniej niż by wynikało z normalnego
wzrostu ilości pojazdów.
--
Shrek
-
188. Data: 2019-10-23 23:28:38
Temat: Re: Przejście dla pieszych i BMW
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 23.10.2019 o 22:12, r...@k...pl pisze:
>>> Nie ma, dopóki nie wejdzie.
>>
>> Pomijając wszystko inne - a jak wszedł, to miałem go zdjąć?
>
> Próbuj -- statystycznie masz ok. 50% na swoją bezwinę :)
Zabawne. Boki zrywać.
>> A może ty chcesz sprawdzić swoje twierdzenia w praktyce i założyć sie,
>> że winnym będzie kierownik BMW a nie zatrzymujący się przed przejściem
>> ani pieszy? No dawaj - w końcu jesteś przekonany że masz rację - pewn
>> kasa jest do zrobienia.
>
> Kierownik BMW akurat jest winny w 100%.
> Nawet gdyby jechał 50km/h, a ponoć jechał 130.
No jak to na 100%, kiedy ponoć co najmniej współwinny jest en co
zatrzymał się go przepuścić?
--
Shrek
-
189. Data: 2019-10-23 23:31:41
Temat: Re: Przejście dla pieszych i BMW
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 23.10.2019 o 21:45, j...@i...pl pisze:
>> Suszyć niekoniecznie - ale za wyprzedzanie.omijanie na przejściu powinni
>> srogo jebać.
>
> Szkoda że sami też często takie wykroczenia popełniają.
No szkoda. Dlatego mówię - kamery z analityką obrazu i karać jebać nie
wyróżniać. Przez pierwszy miesiąc połowa kieroców zapłaci mandaty, ci co
nie zdążą odebrać poczty to moze nawet z prawka wyskoczą, ale potem
będzie spokój.
BTW - wczoraj i dzisiaj to można na Sokratesa kręcić filmiki o szacunku
do pieszych. Przepuszczają, zatrzymują się, nikt nie wyprzedza, nawet
niespecjalnie przekraczają prędkość. Do weekendu będzie bajka a potem
zapomną...
--
Shrek
-
190. Data: 2019-10-24 00:29:47
Temat: Re: Przejście dla pieszych i BMW
Od: Kviat
W dniu 23.10.2019 o 23:31, Shrek pisze:
>
> BTW - wczoraj i dzisiaj to można na Sokratesa kręcić filmiki o szacunku
> do pieszych. Przepuszczają, zatrzymują się, nikt nie wyprzedza, nawet
> niespecjalnie przekraczają prędkość. Do weekendu będzie bajka a potem
> zapomną...
To im przypomną. A przynajmniej mają taki ambitny plan.
https://www.facebook.com/rafal.trzaskowski/posts/101
57416243891091
"Już w niedzielę nakazałem przygotowanie pełnej analizy i planu działań,
które możemy podjąć, żeby poprawić bezpieczeństwo pieszych na
warszawskich ulicach. Także na ul. Sokratesa. Poleciłem również
przesunąć pieniądze w budżecie tak, by przeprowadzić gruntowną
modernizację tej ulicy.
W najbliższych miesiącach postawimy sygnalizację świetlną na kilkunastu
przejściach dla pieszych. Będziemy montować progi spowalniające,
zastępować skrzyżowania kompaktowymi rondami. Miasto zapłaci za
dodatkowe patrole policjantów z drogówki - tak jak to robimy już w tym
roku, a w przyszłym roku zakończymy audyt przejść dla pieszych. W sumie
sprawdzimy 4500 miejsc."
Nie kumam "logiki" zapierdalaczy. Zamiast zwolnić za darmo, wolą
zapłacić kasę (w podatkach) po to, żeby wolniej jeździć.
Pozdrawiam
Piotr