  • 21. Data: 2011-02-08 18:27:56
    Temat: Re: Przegląd techniczny - brak miejsca - karteczka i.......
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 08 Feb 2011 18:13:47 +0100, Filip KK wrote:

    >Na chuj Ci druki jakieś człowieku. Mało drzew się marnuje na papierkowe
    >sprawy?? Skoro policja sprawdza podczas kontroli przeglądy rejestracyjne
    >i ubezpieczenia, to wyposażyć ich w dodatkowy soft i możliwość
    >sprawdzania tego w systemie na podstawie nr rejestracyjnych.
    >Wstawianie pieczątek i bazgranie po dokumencie, czyli robienie gówna z
    >dowodu rejestracyjnego pojazdu jest tylko wymysłem komunistycznym.

    A po co marnowac jakis policjantow - kamerka na drodze, pisemko
    "Szanowny obywatelu, w dniu xxxx jechal pan droga bez waznych badan
    i/lub ubezpieczenia. Grzewne w wysokosci ... nalezy wplacic na konto
    ..." moze sie drukowac automatycznie.

    Na razie firma Neurosoft juz pracuje nad kolejna generacja bramek i
    strasza pomiarami predkosci sredniej. Czas na zdecydowana wojne
    elektrniczna :-)

    J.

  • 22. Data: 2011-02-08 18:36:43
    Temat: Re: Przeglšd techniczny - brak miejsca - karteczka i.......
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-02-08 18:27, J.F. pisze:

> [...]
    > "Szanowny obywatelu, w dniu xxxx jechal pan droga bez waznych badan
    > i/lub ubezpieczenia. Grzewne w wysokosci ... nalezy wplacic na konto

    Taki system kosztowałby kilkanaście milionów euro. Nie stać Polskę na
    to, za mały zus jest pobierany, za małe podatki i podatki od podatków...

    > Na razie firma Neurosoft juz pracuje nad kolejna generacja bramek i
    > strasza pomiarami predkosci sredniej. Czas na zdecydowana wojne
    > elektrniczna :-)

    Nie ma problemu najmniejszego, by oszukać bramkę. Samochód w ogóle nie
    musi być widoczny dla takich urządzeń pomiarowych.

  • 23. Data: 2011-02-08 18:45:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 08 Feb 2011 18:36:43 +0100, Filip KK wrote:

    >Taki system kosztowałby kilkanaście milionów euro. Nie stać Polskę na
    >to, za mały zus jest pobierany, za małe podatki i podatki od podatków...

    Nie bedziesz chyba zalowal pol euro na poprawe bezpieczenstwa ? :-P

    >Nie ma problemu najmniejszego, by oszukać bramkę. Samochód w ogóle nie
    >musi być widoczny dla takich urządzeń pomiarowych.

    Uwazaj, oni stosuja sztuczna inteligencje :-)

    J.

  • 24. Data: 2011-02-08 19:05:23
    Temat: Re: Przegl?d techniczny - brak miejsca - karteczka i.......
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-02-08 18:45, J.F. pisze:

    > Nie bedziesz chyba zalowal pol euro na poprawe bezpieczenstwa ? :-P

    Będę, bo to nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem (i nie piszę tu o
    przeglądzie - dla czepliwych).

  • 25. Data: 2011-02-08 20:04:29
    Od: qnick <r...@o...pl>

    W dniu 2011-02-08 09:31, Axel pisze:

    > Ja twierdze, ze takiego przepisu nie ma. Jesli twierdzisz, ze jest, to go
    > znajdz.

    To proponuję poczytać KPA.

  • 26. Data: 2011-02-08 20:05:37
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 08.02.2011 12:22, DJ pisze:

    > Mozesz napisac o co ci codzi, bo nie kumam?
    > Wolisz niepotzrebnie tracic czas i pieniadze w urzedzie?
    > Jakos np. ubezpieczenie OC nie jest wbijane do dowodu tylko jest na
    > oddzielnej kartce. Czyli mozna ...

    Szczegolnie, ze sa kraje, gdzie przeglad jest tylko na kartce a nie w
    dowodzie. U nas tez by tak moglo byc - jakas latwa kontrola na drodze,
    gdy masz wszystkie dane (no, przeglad i oc) na szybie wystawione.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 27. Data: 2011-02-08 20:57:42
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "scob" <9...@t...pl> wrote in message

    --
    Axel>>>>> Za?wiadczenie z badania technicznego jest wa?ne 30 dni od dnia
    wydania

    > sam sobie znajdź ;-)

    Czyli nie ma przepisu, skoro nie jestes w stanie go przytoczyc.

  • 28. Data: 2011-02-08 20:58:38
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Mon, 7 Feb 2011 20:39:49 +0100, 'Tom N' napisał(a):

    > Do pierwszej kontroli/stłuczki która będziesz chciał z AC (hehehe) zrobić

    W moim trupie AC miałem ostatnio 2 lata temu ;-)

    > około sekundy

    To jestem w stanie zaakceptować :) Ale dwóch już nie ;-)

    > Dasz...
    >

    > A teraz serio:
    > -- przegląd możesz/mogłeś zrobić dzień/dwa/miesiąc wcześniej (taaa, ten
    > koszt)

    Tu nie chodzi ani o koszt ani o termin - mogę zrobić wcześniej - po prostu
    nigdy nie robiłem przeglądu "na karteczkę" - zawsze w dowodzie miejsca
    starczało a obecny samochód mam długo i chce nim jeszcze trochę pojeździć
    :)

    W ogóle bez sensu jest ze jest 6 pieczątek a obok 2 strony na "adnotacje
    urzędowe" - co tam może być? Hak? Lpg? jakieś dodatkowe uwagi... nie
    starczyła by 1 strona? A 12 miejsc na pieczątki.....

    > -- idziesz do WK i kwit ze stacji Ci zabierają, a do DR przyczepiają inny
    > (że złożyłeś wniosek)

    No i jeśli mogę sobie na tym jeździć dalej to fajnie :)
    Po powrocie odbiorę sobie nowy DR......

  • 29. Data: 2011-02-08 22:03:32
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-02-08, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    > Nie ma problemu najmniejszego, by oszukać bramkę. Samochód w ogóle nie
    > musi być widoczny dla takich urządzeń pomiarowych.

    No to napisz jak *legalnie* to zrobić.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 30. Data: 2011-02-08 22:33:54
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    ALGI w <news:1do2atw23fexn$.16frqu98g9ogi.dlg@40tude.net>:

    > Tu nie chodzi ani o koszt ani o termin - mogę zrobić wcześniej

    No skoro tak, to DR też możesz wymienić wcześniej -- ot choćby tego samego
    dnia, w którym diagnosta pieczątkę w ostatniej wolnej kratce przybił --
    wniosek w WK złożyć (rok powinien im wystarczyć na wyprodukowanie)

    > W ogóle bez sensu jest ze jest 6 pieczątek a obok 2 strony na "adnotacje
    > urzędowe"

    Przed zmianą było miejsca na 6 pieczątek i tak zostało.

    > co tam może być? Hak? Lpg? jakieś dodatkowe uwagi...

    30) w rubryce "ADNOTACJE URZĘDOWE" - wpisuje się następujące skróty
    odpowiadające treści adnotacji:
    a) "Współwłaściciel ..." - podając dane współwłaściciela zgodnie z zakresem
    danych określonym w § 3 rozporządzenia - dotyczy pojazdów stanowiących
    współwłasność dwóch osób,
    b) "Współwłasność" - jeżeli pojazd stanowi współwłasność większej niż
    określona w lit. a liczby osób,
    c) "Pierwsza rejestracja w kraju ..." - podając datę pierwszej rejestracji
    pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
    d) "TAXI" - dotyczy pojazdów przystosowanych jako taksówka,
    e) "GAZ-LPG ..." albo "GAZ-CNG ..." - podając datę montażu instalacji
    przystosowującej pojazd do zasilania gazem - dotyczy pojazdów
    przystosowanych do zasilania gazem LPG lub CNG,
    f) "L" - dotyczy pojazdów przystosowanych do nauki jazdy lub egzaminu
    państwowego,
    g) "MAX. ... km/h" - podając wartość ograniczenia prędkości - dotyczy
    pojazdów objętych indywidualnym ograniczeniem prędkości,
    h) "BUS 100 km/h" - dotyczy autobusów, o których mowa w art. 20 ust. 4
    ustawy,
    i) "HAK" - dotyczy pojazdów przystosowanych do ciągnięcia przyczepy,
    j) "SANITARNY - ...." - podając liczbę miejsc leżących w samochodzie
    sanitarnym,
    k) "SKŁADAK" - dotyczy pojazdów złożonych poza wytwórnią, jeżeli na
    podstawie obowiązujących przepisów zostały dopuszczone do ruchu,
    l) "ZABYTKOWY" - dotyczy pojazdów zabytkowych,
    m) "ODSTĘPSTWO ... " - podając skrótowo, który z warunków technicznych
    został objęty odstępstwem i w jakim zakresie, z wyłączeniem numeru silnika -
    dotyczy pojazdów dopuszczonych do ruchu w drodze indywidualnego odstępstwa
    od warunków technicznych, zgodnie z art. 67 ust. 1 ustawy,
    n) "OGRANICZENIA ..." - podając treść ograniczenia w użytkowaniu pojazdu
    zgodnie z przepisami w sprawie badania zgodności pojazdów zabytkowych -
    dotyczy pojazdów zabytkowych,
    o) "CŁO ..." - podając treść zastrzeżeń wynikających z przepisów prawa
    celnego - dotyczy pojazdów z zastrzeżeniami wynikającymi z przepisów prawa
    celnego,
    p) "WTÓRNIK" - dotyczy pojazdów, dla których wydano wtórnik dowodu
    rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego,
    r) "UŻYTKOWNIK" - podając dane użytkownika, na jego wniosek, zgodnie z
    zakresem danych określonym w § 3 rozporządzenia - dotyczy pojazdów używanych
    w transporcie drogowym, wynajmowanych przez przedsiębiorcę krajowego
    drugiemu przedsiębiorcy krajowemu, na podstawie dokumentu umowy zawartej
    pomiędzy tymi przedsiębiorcami,
    s) "POBYT DO DNIA ..." - podając datę, do której udzielono osobie
    zezwolenia na pobyt lub pobyt czasowy albo karty pobytu na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej - dotyczy pojazdów rejestrowanych na wniosek
    cudzoziemców,
    t) "ZAWIESZENIE ..." - podając rodzaj zawieszenia: pneumatyczne albo
    równoważne do pneumatycznego - dotyczy samochodów ciężarowych i ciągników
    samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t, oraz przyczep i
    naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę
    całkowitą od 7,0 t,
    u) "ZESPÓŁ ... kg" - podając wartość maksymalnej masy całkowitej zespołu
    pojazdów - dotyczy pojazdu silnikowego w zespole z przyczepą/naczepą,
    v) "WTÓRNIK TABLICY REJESTRACYJNEJ" - dotyczy pojazdów, dla których wydano
    wtórnik tablic (tablicy) rejestracyjnych z zachowaniem dotychczasowego
    numeru,
    w) "VAT - ..." - wpisując właściwy pkt od 1 do 4 - dotyczy pojazdów
    spełniających wymagania określone odpowiednio w art. 86 ust. 4 pkt 4 pkt 1-4
    ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług,
    x) "DECYZJA Nr ..." - podając numer decyzji zwalniającej pojazd z
    homologacji.

    > nie starczyła by 1 strona? A 12 miejsc na pieczątki.....

    Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia - NIE. W moim przypadku w DR jest
    teraz dwóch współwłaścicieli, ale za jakiś czas będzie troje (jeden do
    wykreślenia, dwóch do dopisania), za rok kolejny do dopisania, za następne
    dwa lata kolejny -- nie zmieściłoby się na jednej stronie

    Na pieczątki jest jeszcze 5 miejsc ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]