  • 61. Data: 2010-02-13 08:51:57
    Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
    Od: z <z...@g...pl>

    masti pisze:

    > generalnie mała masa nie jest zaletą. Maluch miał silnik z tyłu więc
    > bardzo dobrze dociążoną oś napędzaną. I to był a główna przyczyna jego
    > dobrej jazdy po śliskim

    Różnica w poruszaniu się zimą przy dużym śniegu Corsy A i B była tak
    wielka że znaczenie na pewno jest. Może nie chodzi tu o trakcję tylko o
    możliwość dojechania /wyjechania tam gdzie inni nie mogą i w kontekście
    tematu tak napisałem.

  • 62. Data: 2010-02-13 13:09:04
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > To teraz napisz jakim samochodem jeździłeś, na jakich oponach i ile miały
    > bieżnika.

    To moze ja sie wypowiem. Moj stary, poczciwy MB W124 E320 kombi znow spedza
    zime w garazu. Tyl jest tak lekki, ze w ogole sie nie trzyma. Kupilem mu
    nowe UG7+ i duzo to nie dalo. Kazde dodanie gazu i dupa chodzi jak chce. Z
    podworka ledwo da sie wyjechac. Nie bede ryzykowal zdrowia i zycia, wiec
    teraz jezdze niewielkim sedanem AWD (moc jest przekazywana P : T 30:70 -
    50:50) i nie ma nic lepszego. Da sie i poszalec bokami i bezpiecznie
    pojezdzic.

  • 63. Data: 2010-02-13 13:48:27
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości

    > Co rano oglądam moje auto i jakoś nigdy tego nie zauważyłem.

    chodziło o to, ze most jako taki jest stosunkowo cięzki i nisko zawieszony,
    wiec srodek ciężkości tyłu jest nisko, a nie tył jako taki
    Filip generalnie uogólnia w wielu miejscach i wszystko fajnie, tylko, ze
    połowa z tych wypowiedzi nie dotyczy sliskiej nawierzchni, a połowa z
    drugiej połowy to bzdury BMWmanii.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 64. Data: 2010-02-13 13:49:44
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Skąd Ty wytrzasnąłeś takie oznaczenia? Ja nie wiem o jakich autach
    > piszesz...

    pogooglaj sobie troche to dowiesz sie czym jeździsz.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 65. Data: 2010-02-13 22:28:57
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    J.F. pisze:

    > ale mial tez malutkie oponki z takim samym cisnieniem.
    >
    > Naped na 3 kola [tak wynika z nacisku na os napedzana pod gorke],
    > system TCS zapobiegajacy zerwaniu przyczepnosci [to wynika z mocy
    > silnika] i mamy auto niezle radzace sobie w gorach na sniegu.

    dokładnie, fiat 850 też był niezły na śniegu.

    --
    pozdr,
    W.

  • 66. Data: 2010-02-13 22:45:01
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    sop3k pisze:
    [..]
    > Powiedz to moejemy szwagrowi, włascicielowi BMW 530d w automacie, który klnie
    > jak szewc na to swoje wypasione auto ledwo z parkingu wyjeżdza nie mowiac o
    > normalnej dynamicznej jeździe po miescie.

    kolega też ma BWM i problemy z podjazdem pod górkę do domu, gdzie FWD
    sobie radzą...

    W.

  • 67. Data: 2010-02-14 04:29:09
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-13 22:45, V-Tec pisze:
    > sop3k pisze:
    > [..]
    >
    > kolega też ma BWM i problemy z podjazdem pod górkę do domu, gdzie FWD
    > sobie radzą...

    To niech kolega sobie kupi nowe dobre opony. Ja nie mam problemów z
    podjazdami pod górki, wręcz przeciwnie - rwie się aż pod górki!

  • 68. Data: 2010-02-14 04:33:04
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-13 13:09, bartekkr pisze:

    > To moze ja sie wypowiem. Moj stary, poczciwy MB W124 E320 kombi znow spedza
    > zime w garazu. Tyl jest tak lekki, ze w ogole sie nie trzyma. Kupilem mu
    > nowe UG7+

    Dowiadywałem się u wielu specjalistów od opon, jakie mam opony kupić
    konkretnie do BMW o konkretnym rozmiarze. I słyszałem od znajomego
    (wulkanizatora), że mam zapomnieć o tych oponach co wymieniłeś.

    BMW - Będę Mercedesy Wyprzedzał... Może coś w tym jest?

    Ale dzisiaj prułem za taksówką e-klasą (okular) i powiem Ci szczerze, że
    tak chłop cisnął, że byłem w szoku... Nie było to szalenie szybko, bo
    momentami musiałem za nim zwalniać ale pewnie jechał i bardzo ładnie
    wchodził w zakręty (bez poślizgów). Na pewno nie miał byle jakich opon.

  • 69. Data: 2010-02-14 08:40:29
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > To niech kolega sobie kupi nowe dobre opony. Ja nie mam problemów z
    > podjazdami pod górki, wręcz przeciwnie - rwie się aż pod górki!

    już co najmniej drugi raz podkreslasz, ze w RWD bardzo ważne są dobre opony
    zimowe, bo jak ktoś ma byle jakie to ma problemy. Sam to przyznajesz.
    Widzisz i tu jest różnica między RWD a FWD, bo w tym drugim założyć byle
    jakie zimówki i po ruszysz i pojedziesz. Podobnie w tym wątku mozna
    przeczytac, ze jak ktoś RWD ma problem z ruszeniem na sliskim to znaczy, ze
    brak mu umiejętności. A widzisz w FWD wsiada za kierwnice przysłowiowa baba
    i jakoś rusza.

    Ergo - RWD zimą sprawdza sie tylko jesli ktoś ma mega dobre opony zimowe i
    bardzo dobre umiejętności.
    A co to oznacza? Ze RWD dla przeciętnego kowalskiego zimą jets .. do dupy.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 70. Data: 2010-02-14 10:42:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Feb 2010 08:40:29 +0100, Kuba (aka cita) wrote:

> [...]
    >brak mu umiejętności. A widzisz w FWD wsiada za kierwnice przysłowiowa baba

    Wcale nie jest tak rozowo z FWD.

    >Ergo - RWD zimą sprawdza sie tylko jesli ktoś ma mega dobre opony zimowe i
    >bardzo dobre umiejętności.
    >A co to oznacza? Ze RWD dla przeciętnego kowalskiego zimą jets .. do dupy.

    Zima w tym roku trzyma, zobaczymy jak sie dla Filipa skonczy :-)

    J.