-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.k-dsl.de!zen.net.uk!dedekind.zen.co
.uk!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.
pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
Date: Sun, 14 Feb 2010 23:20:05 +0000 (UTC)
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 75
Message-ID: <s...@t...dom.local>
References: <hl1m5q$1n7$1@news.task.gda.pl> <hl1kqd$8lr$1@news.interia.pl>
<hl1o52$35q$2@news.task.gda.pl>
<0...@4...com>
<hl1oqe$bco$2@news.task.gda.pl> <hl9psu$ns0$1@news.onet.pl>
<s...@t...dom.local> <hl9u1h$2os$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: dnv33.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1266189605 12504 83.24.103.33 (14 Feb 2010
23:20:05 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 14 Feb 2010 23:20:05 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/0.9.9 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2255425
[ ukryj nagłówki ]Plumpi <p...@o...pl> napisał(a)
> Użytkownik "Tomek Kańka" <t...@t...eu.org> napisał w wiadomości
> news:slrnhngska.duq.tom@tv2.dom.local...
>
>>> Dla normalnego Kowalskiego, który jeździ normalnie tzn. wolniej niż 160
>>> po
>>> lodzie i śniegu bez popisówek :) po prostu przedni naped jest
>>> bezpieczniejszy i łatwiejszy do opanowania na śliskiej nawierzchni o ile
>>> kierowcę oduczy się w takich sytuacjach błędnego odruchu tj. wciskania
>>> hamulca.
>>> Wyjście z poślizgu w przednionapędowcu polega na dodani gazu i wykonaniu
>>> kontry kierownicą. Najczęściej spotykaną reakcją kierowców takim momencie
>>> jest wciskanie hamulca co jest po prostu błędem.
>
>> To my chyba jeździmy jakimiś zupełnie innymi samochodami. Jeżdżę od
>> zawsze FWD. 99% poślizgów w jakie wpadały moje samochody, polegają na
>> poślizgu przedniej osi, i "wyjeżdżaniu" przodu samochodu na zewnątrz
>> zakrętu. Dodanie gazu w takim momencie powoduje jeszcze większą utrate
>> przyczepności i większy promień skrętu, ujęcie gazu zwykle przywraca
>> trakcję.
>
> Bo to są właśnie dokładnie te złe nawyki, o których napisałem, tzn.
> hamowanie na zakręcie przednionapędowcem :D
> Podczas hamowania przednionapędowiec leci zawsze na wprost, nawet jak
> kręcisz kierownicą w lewo czy w prawo, dlatego hamujemy przed zakrętem na
> prostej, po czym odpuszczamy hamulec zanim się znajdziemy w łuku, a kiedy
> złapiemy przyczepność wtedy dodajemy gazu i kręcimy kierownicą tam, gdzie
> chcemy jechać i tu pokonujemy zakręt tylko dodając gazu, a w razie
> konieczności tylko kontrujemy kierownicą, aby zacieśnić zakręt. Jakakolwiek
> próba hamowania na takim zakręcie spowoduje, że nas wyrzuci z zakrętu lub
> obróci.
>
> Ty zapewne hamując, zbyt późno odpuszczałeś hamulec, będąc już w zakręcie
> jeszcze byłeś w poślizgu, kiedy przód wypadał z tego zakrętu i tu faktycznie
> dodanie gazu mogło tylko pogarszać systuację. Ale spróbuj pokonac ten zakręt
> dokładnie tak jak ja to opisałem, a zobaczysz, że zakręty zaczną się
> pokonywać same :D
Coś się nie rozumiemy. Ja tylko dyskutowałem z Twoją tezą, że jak FWD
wpada w poślizg, to trzeba dodawać gazu. Moje doświadczenia są
całkowicie odmienne. Dodawanie gazu pogarsza sprawę. To są moje
doswiadczenia z jednego samochodu, więc mogą nie być reprezentatywne. Ja
nie pisałem nic o hamowaniu przy wchodzeniu w zakręt, tylko
przejeżdżaniu łuku z wciśniętym (mocniej lub słabiej) gazem. W takim
przypadku, o którym (chyba) Ty mówisz, kiedy hamując wjeżdżamy w zakręt
i okazuje się, że jedzemy prosto, pomoże nam trochę ABS, a nawet jeśli
nie pomoże w 100% to stosunkowo wcześnie da znać, że nie jest dobrze :)
> Oczywiście dla smaochodów nafaszerowanych różnymi systemami stosuje się inne
> techniki.
>
>> Ale jeśli ujęcie gazu, nie pomaga, to wtedy po prostu hamujemy
>> (dobrze wtedy wyprostować koła) i próbujemy jeszcze raz, teraz już z
>> mniejszą prędkością. Tak jeżdziłem swoim poprezdnim samochodem
>> (Mitsubishi Carisma) i taka technika sprawdzała się w 100%. Teraz mam
>> samochów z jakąś kontrolą trakcji i ona robi to podobnie, tzn. ujmuje
>> gazu, żeby złapac przyczepność przodu i hamuje tylnimi kołami, żeby
>> zacieśnić zakręt.
>
> Hamuje tak jak tylnonapędowiec :)
Czyli to nie zależy od FWD/RWD -:)
> Niestety bez kontroli trakcji można także tę metodę stosować w
> przednionapędowcu z całym powodzeniem, tylko trzeba sie nauczyć jednocześnie
> dodawać gazu i hamować lewą nogą przekłądając ją ze sprzęgła na hamulec.
> Coniektórzy potrafią to ponoć jedną nogą tzn. trzymać palcami gaz i wciskać
> piętą hamulec, ale jest to dość trudna sztuka.
Prościej użyć ręcznego.
--
Tomek
Następne wpisy z tego wątku
- 15.02.10 00:45 Marcin Luty
- 15.02.10 01:03 Plumpi
- 15.02.10 08:50 Kuba \(aka cita\)
- 15.02.10 08:54 Kuba \(aka cita\)
- 15.02.10 09:57 Cavallino
- 15.02.10 17:14 Plumpi
- 15.02.10 18:28 J.F.
- 15.02.10 19:14 V-Tec
- 15.02.10 20:01 Cavallino
- 15.02.10 20:10 J.F.
- 15.02.10 20:12 Przembo
- 15.02.10 20:17 Przembo
- 15.02.10 20:18 Cavallino
- 15.02.10 20:19 Cavallino
- 15.02.10 20:20 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
Najnowsze wątki
- 2025-01-02 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-02 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-01-02 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-01-02 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-02 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-02 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-02 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-01 Już nie płoną
- 2025-01-01 Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- 2025-01-01 Co tam u Was
- 2025-01-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z bibl. Qt) i D.
- 2025-01-01 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-01-01 Łódź => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-01 Żerniki => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-01 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży <=