-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Plumpi" <p...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
Date: Sun, 14 Feb 2010 23:38:32 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 54
Message-ID: <hl9u1h$2os$1@news.onet.pl>
References: <hl1m5q$1n7$1@news.task.gda.pl> <hl1kqd$8lr$1@news.interia.pl>
<hl1o52$35q$2@news.task.gda.pl>
<0...@4...com>
<hl1oqe$bco$2@news.task.gda.pl> <hl9psu$ns0$1@news.onet.pl>
<s...@t...dom.local>
NNTP-Posting-Host: chello084010002016.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1266187121 2844 84.10.2.16 (14 Feb 2010 22:38:41 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 14 Feb 2010 22:38:41 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2255417
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Tomek Kańka" <t...@t...eu.org> napisał w wiadomości
news:slrnhngska.duq.tom@tv2.dom.local...
>> Dla normalnego Kowalskiego, który jeździ normalnie tzn. wolniej niż 160
>> po
>> lodzie i śniegu bez popisówek :) po prostu przedni naped jest
>> bezpieczniejszy i łatwiejszy do opanowania na śliskiej nawierzchni o ile
>> kierowcę oduczy się w takich sytuacjach błędnego odruchu tj. wciskania
>> hamulca.
>> Wyjście z poślizgu w przednionapędowcu polega na dodani gazu i wykonaniu
>> kontry kierownicą. Najczęściej spotykaną reakcją kierowców takim momencie
>> jest wciskanie hamulca co jest po prostu błędem.
> To my chyba jeździmy jakimiś zupełnie innymi samochodami. Jeżdżę od
> zawsze FWD. 99% poślizgów w jakie wpadały moje samochody, polegają na
> poślizgu przedniej osi, i "wyjeżdżaniu" przodu samochodu na zewnątrz
> zakrętu. Dodanie gazu w takim momencie powoduje jeszcze większą utrate
> przyczepności i większy promień skrętu, ujęcie gazu zwykle przywraca
> trakcję.
Bo to są właśnie dokładnie te złe nawyki, o których napisałem, tzn.
hamowanie na zakręcie przednionapędowcem :D
Podczas hamowania przednionapędowiec leci zawsze na wprost, nawet jak
kręcisz kierownicą w lewo czy w prawo, dlatego hamujemy przed zakrętem na
prostej, po czym odpuszczamy hamulec zanim się znajdziemy w łuku, a kiedy
złapiemy przyczepność wtedy dodajemy gazu i kręcimy kierownicą tam, gdzie
chcemy jechać i tu pokonujemy zakręt tylko dodając gazu, a w razie
konieczności tylko kontrujemy kierownicą, aby zacieśnić zakręt. Jakakolwiek
próba hamowania na takim zakręcie spowoduje, że nas wyrzuci z zakrętu lub
obróci.
Ty zapewne hamując, zbyt późno odpuszczałeś hamulec, będąc już w zakręcie
jeszcze byłeś w poślizgu, kiedy przód wypadał z tego zakrętu i tu faktycznie
dodanie gazu mogło tylko pogarszać systuację. Ale spróbuj pokonac ten zakręt
dokładnie tak jak ja to opisałem, a zobaczysz, że zakręty zaczną się
pokonywać same :D
Oczywiście dla smaochodów nafaszerowanych różnymi systemami stosuje się inne
techniki.
> Ale jeśli ujęcie gazu, nie pomaga, to wtedy po prostu hamujemy
> (dobrze wtedy wyprostować koła) i próbujemy jeszcze raz, teraz już z
> mniejszą prędkością. Tak jeżdziłem swoim poprezdnim samochodem
> (Mitsubishi Carisma) i taka technika sprawdzała się w 100%. Teraz mam
> samochów z jakąś kontrolą trakcji i ona robi to podobnie, tzn. ujmuje
> gazu, żeby złapac przyczepność przodu i hamuje tylnimi kołami, żeby
> zacieśnić zakręt.
Hamuje tak jak tylnonapędowiec :)
Niestety bez kontroli trakcji można także tę metodę stosować w
przednionapędowcu z całym powodzeniem, tylko trzeba sie nauczyć jednocześnie
dodawać gazu i hamować lewą nogą przekłądając ją ze sprzęgła na hamulec.
Coniektórzy potrafią to ponoć jedną nogą tzn. trzymać palcami gaz i wciskać
piętą hamulec, ale jest to dość trudna sztuka.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.02.10 23:41 Cavallino
- 15.02.10 00:20 Tomek Kańka
- 15.02.10 00:45 Marcin Luty
- 15.02.10 01:03 Plumpi
- 15.02.10 08:50 Kuba \(aka cita\)
- 15.02.10 08:54 Kuba \(aka cita\)
- 15.02.10 09:57 Cavallino
- 15.02.10 17:14 Plumpi
- 15.02.10 18:28 J.F.
- 15.02.10 19:14 V-Tec
- 15.02.10 20:01 Cavallino
- 15.02.10 20:10 J.F.
- 15.02.10 20:12 Przembo
- 15.02.10 20:17 Przembo
- 15.02.10 20:18 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
Najnowsze wątki
- 2025-01-02 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-02 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-01-02 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-01-02 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-02 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-02 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-02 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-01 Już nie płoną
- 2025-01-01 Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- 2025-01-01 Co tam u Was
- 2025-01-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z bibl. Qt) i D.
- 2025-01-01 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-01-01 Łódź => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-01 Żerniki => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-01 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży <=