-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Plumpi" <p...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
Date: Sun, 14 Feb 2010 22:27:48 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 45
Message-ID: <hl9psu$ns0$1@news.onet.pl>
References: <hl1m5q$1n7$1@news.task.gda.pl> <hl1kqd$8lr$1@news.interia.pl>
<hl1o52$35q$2@news.task.gda.pl>
<0...@4...com>
<hl1oqe$bco$2@news.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: chello084010002016.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1266182878 24448 84.10.2.16 (14 Feb 2010 21:27:58 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 14 Feb 2010 21:27:58 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2255387
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:hl1oqe$bco$2@news.task.gda.pl...
> Wiesz, przy 160 km/h na śniegu da się wrzucić każe auto w poślizg boczny..
> Ale przednim napędem wyprowadzić auto z tej prędkości graniczy z cudem!
> Wystarczy prędkość 60 km/h i dużo trzeba się modlić żeby się udało
> wyprowadzić przedni napęd tak jak chcemy... A poza miastem, gdy mamy
> pięknie zaśnieżone drogi, to tylko tylne napędy jadą mimowolnie szybciej..
> Wyważenie środka ciężkości samochodu inne, tył niżej, przód wyżej, brak
> podsterowności...
Co to według Ciebie znaczy "wyprowadzić" ?
Z poślizgu ?
Jeżeli tak, to Filipie, że tak powiem nie masz racji.
Po prostu inaczej się jeździ samochodem z przednim i tylnym napędem i
całkiem inaczej się je wprowadza w poślizg jak i wychodzi z poślizgu.
Dla normalnego Kowalskiego, który jeździ normalnie tzn. wolniej niż 160 po
lodzie i śniegu bez popisówek :) po prostu przedni naped jest
bezpieczniejszy i łatwiejszy do opanowania na śliskiej nawierzchni o ile
kierowcę oduczy się w takich sytuacjach błędnego odruchu tj. wciskania
hamulca.
Wyjście z poślizgu w przednionapędowcu polega na dodani gazu i wykonaniu
kontry kierownicą. Najczęściej spotykaną reakcją kierowców takim momencie
jest wciskanie hamulca co jest po prostu błędem.
O ile w tylnonapędowcu możemy sobie pomóc wyjść z takiego poślizgu hamulcem
o tyle w przednionapędowcu używamy gazu.
Przypuszczam, że Twoje doświadczenia z póki co są jeszcze niewielkie i
głównie ograniczone do hamowania, stąd Twoje przeświadczenie, że wyjście z
poślizgu tylnonapędowcem jest łatwiejsze. Niestety nie jest to prawdą. O
wile łatwiej wyjdziemy z poślizgu przednionapędowcem o ile oczywiście
będziemy wiedzieli jak się wychodzi z poślizgów zarówno przednionapędowcem
jak i tylnonapędowcem.
Teraz uwaga co do hamowania. O ile tylnonapędowcem możemy hamować i mieć nad
nim kontrolę i sterowność o tyle w przednionapędowcu zawsze hamujemy tylko i
wyłącznie na prostej. Jakiekolwiek próby kierowania autem podczas hamowania
kończą się jego obróceniem. Zatem jeżeli trafiamy na jakiś łuk czy zakręt
nigdy nie hamujemy na tym łuku czy zakręcie. Hamujemy przed nim tak długo na
ile nam pozwala prosta jazda, a sam zakręt pokonujemy tylko i wyłącznie
dodając gazu. O ile takie zachowanie w tylnonapędowcu doprowadza do driftu,
który musimy mieć naprawdę opanowany, żeby nie wylecieć z drogi o tyle w
przednionapędowcu mamy pełną przyczepność i pełną kontrolę nad samochodem, a
wszelkie poślizgi bez problemu kontujemy kierownicą. Sam zakręt możemy
pokonać z większą prekością niż tylnonapędowcem.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.02.10 22:35 Plumpi
- 14.02.10 22:36 Cavallino
- 14.02.10 22:44 Cavallino
- 14.02.10 23:03 Tomek Kańka
- 14.02.10 23:06 Filip KK
- 14.02.10 23:08 Filip KK
- 14.02.10 23:17 Robert Rędziak
- 14.02.10 23:31 Robert Rędziak
- 14.02.10 23:38 Plumpi
- 14.02.10 23:41 Cavallino
- 15.02.10 00:20 Tomek Kańka
- 15.02.10 00:45 Marcin Luty
- 15.02.10 01:03 Plumpi
- 15.02.10 08:50 Kuba \(aka cita\)
- 15.02.10 08:54 Kuba \(aka cita\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
Najnowsze wątki
- 2024-10-05 Stało się...
- 2024-10-05 skodeczka up
- 2024-10-04 Wieszanie się przy aktywnym SMP
- 2024-10-05 Warszawa => Senior Developer React Native <=
- 2024-10-05 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-10-05 Warszawa => Senior Software Engineer (C, Java) <=
- 2024-10-05 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-10-05 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-10-05 Warszawa => Senior C Software Engineer <=
- 2024-10-05 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-05 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-10-05 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=
- 2024-10-05 Warszawa => ADMINISTRATOR SYSTEMÓW IT <=
- 2024-10-04 Katowice => Data Scientist <=
- 2024-10-04 Katowice => DevOps Engineer (Azure) <=