-
Data: 2010-02-14 22:27:48
Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:hl1oqe$bco$2@news.task.gda.pl...
> Wiesz, przy 160 km/h na śniegu da się wrzucić każe auto w poślizg boczny..
> Ale przednim napędem wyprowadzić auto z tej prędkości graniczy z cudem!
> Wystarczy prędkość 60 km/h i dużo trzeba się modlić żeby się udało
> wyprowadzić przedni napęd tak jak chcemy... A poza miastem, gdy mamy
> pięknie zaśnieżone drogi, to tylko tylne napędy jadą mimowolnie szybciej..
> Wyważenie środka ciężkości samochodu inne, tył niżej, przód wyżej, brak
> podsterowności...
Co to według Ciebie znaczy "wyprowadzić" ?
Z poślizgu ?
Jeżeli tak, to Filipie, że tak powiem nie masz racji.
Po prostu inaczej się jeździ samochodem z przednim i tylnym napędem i
całkiem inaczej się je wprowadza w poślizg jak i wychodzi z poślizgu.
Dla normalnego Kowalskiego, który jeździ normalnie tzn. wolniej niż 160 po
lodzie i śniegu bez popisówek :) po prostu przedni naped jest
bezpieczniejszy i łatwiejszy do opanowania na śliskiej nawierzchni o ile
kierowcę oduczy się w takich sytuacjach błędnego odruchu tj. wciskania
hamulca.
Wyjście z poślizgu w przednionapędowcu polega na dodani gazu i wykonaniu
kontry kierownicą. Najczęściej spotykaną reakcją kierowców takim momencie
jest wciskanie hamulca co jest po prostu błędem.
O ile w tylnonapędowcu możemy sobie pomóc wyjść z takiego poślizgu hamulcem
o tyle w przednionapędowcu używamy gazu.
Przypuszczam, że Twoje doświadczenia z póki co są jeszcze niewielkie i
głównie ograniczone do hamowania, stąd Twoje przeświadczenie, że wyjście z
poślizgu tylnonapędowcem jest łatwiejsze. Niestety nie jest to prawdą. O
wile łatwiej wyjdziemy z poślizgu przednionapędowcem o ile oczywiście
będziemy wiedzieli jak się wychodzi z poślizgów zarówno przednionapędowcem
jak i tylnonapędowcem.
Teraz uwaga co do hamowania. O ile tylnonapędowcem możemy hamować i mieć nad
nim kontrolę i sterowność o tyle w przednionapędowcu zawsze hamujemy tylko i
wyłącznie na prostej. Jakiekolwiek próby kierowania autem podczas hamowania
kończą się jego obróceniem. Zatem jeżeli trafiamy na jakiś łuk czy zakręt
nigdy nie hamujemy na tym łuku czy zakręcie. Hamujemy przed nim tak długo na
ile nam pozwala prosta jazda, a sam zakręt pokonujemy tylko i wyłącznie
dodając gazu. O ile takie zachowanie w tylnonapędowcu doprowadza do driftu,
który musimy mieć naprawdę opanowany, żeby nie wylecieć z drogi o tyle w
przednionapędowcu mamy pełną przyczepność i pełną kontrolę nad samochodem, a
wszelkie poślizgi bez problemu kontujemy kierownicą. Sam zakręt możemy
pokonać z większą prekością niż tylnonapędowcem.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.02.10 22:35 Plumpi
- 14.02.10 22:36 Cavallino
- 14.02.10 22:44 Cavallino
- 14.02.10 23:03 Tomek Kańka
- 14.02.10 23:06 Filip KK
- 14.02.10 23:08 Filip KK
- 14.02.10 23:17 Robert Rędziak
- 14.02.10 23:31 Robert Rędziak
- 14.02.10 23:38 Plumpi
- 14.02.10 23:41 Cavallino
- 15.02.10 00:20 Tomek Kańka
- 15.02.10 00:45 Marcin Luty
- 15.02.10 01:03 Plumpi
- 15.02.10 08:50 Kuba \(aka cita\)
- 15.02.10 08:54 Kuba \(aka cita\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=