  • 91. Data: 2010-02-12 14:32:49
    Temat: Re: Przednionap?d?weczki - taranujecie...
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-12 14:25, MadMan pisze:

    > Ten który jest lżejszy lub ma szersze opony.

    A jeśli oba ważą tyle samo i mają takiej samej szerokości opony?

  • 92. Data: 2010-02-12 14:41:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Ten który jest lżejszy lub ma szersze opony.

    Na śniegu niekoniecznie opony mają takie działanie, czasem wręcz przeciwne.

  • 93. Data: 2010-02-12 14:43:21
    Temat: Re: Siła wyższości tylnego napędu.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Feb 2010 13:07:17 +0100, Filip KK wrote:
    >Ten filmik dedykuję wszystkim tym, którzy uważają że przedni napęd jest
    >lepszy od tylnego:
    >http://www.youtube.com/watch?v=dZTTn2gq67I&feature=
    related
    >I mity nt. dociskania przedniej osi silnikiem możecie wsadzić między
    >książki.

    To nie sa mity, tylko pojedz na wage. Silnik ciezki, i w FWD trzeba
    kombinowac jak niekorzystny rozklad mas zrownowazyc, ale akurat przy
    ruszaniu to on jest korzystny, a w RWD tez trzeba kombinowac jak
    niekorzystny rozklad mas zrownowazyc, bo nacisk na tylna os za maly
    :-)

    Pomysly typu transaxle nie wziely sie bez potrzeby :-)

    J.

  • 94. Data: 2010-02-12 14:48:06
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-02-12 13:38, *Filip KK* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Jedyną zaletą przedniego napędu, gdy cofasz masz tylny.
    > http://www.youtube.com/watch?v=Fhe90-y6ick&feature=r
    elated
    > <lol>
    > Zobacz co robi przedni napęd jak jedzie do przodu i zaciąga ręczny
    > zatrzymuje się i dalej nie może jechać. Na tym filmiku trzy razy jest
    > urwany moment przed całkowitym zatrzymaniem się tego przednionapędowca.
    > A tylnym napędem to tam po prostu sobie jeździ jak chce. Pełna kontrola.

    http://www.youtube.com/watch?v=vAHPMUkhj5Q&feature=r
    elated

    :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 95. Data: 2010-02-12 14:51:35
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-02-12 13:38, *Filip KK* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    No i jeszcze:
    http://www.youtube.com/watch?v=97NVgvq2SzY ;)

  • 96. Data: 2010-02-12 14:56:05
    Od: "Darek." <n...@g...pl>

> [...]
    elated

    > I mity nt. dociskania przedniej osi silnikiem możecie wsadzić między

    Gówno widac na tym filmiku...
    I tak uważam że przedni napęd jest lepszy od tylnonapędowca.
    Ciekawe jakby zachowywał się na śliskich zakrętach?

    Pozdrawiam - Darek.

  • 97. Data: 2010-02-12 14:56:21
    Temat: Re: Video
    Od: "Mihaj" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości grup
    > http://www.youtube.com/watch?v=uHXsndBWj3Y&feature=r
    elated

    Chcesz udowodnić, że jesteś taki jak Walter Röhrl tylko dlatego, że nie
    jeździsz FWD?

    MP

  • 98. Data: 2010-02-12 14:58:16
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 12 Feb 2010 14:48:06 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

    > http://www.youtube.com/watch?v=vAHPMUkhj5Q&feature=r
    elated

    > :)

    Może jakiś komentarz? Bo to wszystko po germańsku jest... Nie wiem które
    auto ma jaki napęd.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 99. Data: 2010-02-12 14:58:44
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-02-12 13:38, *Filip KK* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    I to :):
    http://www.youtube.com/watch?v=oR7pKBIoHl4&feature=r
    elated
    http://www.youtube.com/watch?v=MMuxmCztFUk&feature=r
    elated
    http://www.youtube.com/watch?v=gDJQXFrBHLU&feature=r
    elated

    No nie chce mi się więcej wklejać - masa tego jest :)

  • 100. Data: 2010-02-12 15:04:21
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Ok, przeanalizujmy taką sytuację, czysto teoretycznie bez żadnych systemów
    > elektronicznych.
    > RWD:
    > Hamowanie hamulcem nożnym + silnikiem.
    > FWD:
    > Hamowanie hamulcem nożnym + silnikiem.
    > Który lepiej wyhamuje?
    > Czysto teoretycznie. Zapominając o systemach i kręceniem kierownicą.

    Oczywiscie zakladamy, ze jezdzisz reczniakiem lub automatem na np
    tiptronicu...

    Wytlumacz mi dlaczego wedlug Ciebie, hamowanie silnikiem ma byc
    skuteczniejsze niz hamowanie hamulcami ?

    IMHO zapominasz, ze uklad hamulcowy i abs wykorzysta przyczepnosc tylu
    rowniez. Bardzo prawdopodobne, ze jest tak zaprogramowany, aby odpuscic
    odrobine wczesniej niz przod, nie zmienia to faktu, ze jednak hamuje i nie
    ma znaczenia czy hamujesz silnikiem czy wciskasz pedal hamulca - koncowy
    efekt jest taki sam.

    --
    Picasso