  • Data: 2009-06-20 20:29:07
    Temat: Re: Przednie oswietlenie sceny
    Od: "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisal w wiadomosci
    news:189fde21-bd6d-4758-9597-8c5c80859abf@l34g2000vb
    i.googlegroups.com...

    to wsyzstko brzmi skomplikowanie a w rzeczywistosci dobranie
    > prawidlowej expozycji trwa krocej niz przeczytanie polowy tego postu.
    >
    > trzeby zastosowac poprawke na swiatlo flesha.
    >
    > robisz zdjecie , obesrwujesz motyw na monitorze i jesli jest za jasny
    > robisz korekte w kierunku minus.

    Nie, nie brzmi skomplikowanie, kiedys obserwowalem wskazania przeslony
    wzgkledem czasu, przy stalym iso, robiac kilka serie 4-5 fotek, wiedzialem
    czego sie spodziewac- a chcialem uzyskac ciemniejszy 1 plan na tle np
    blyszczacego morza.
    W kompaktach jeszcze prosciej kierowalem na zrodlo swiatla wybijajace sie z
    1 planu (np. dziecka) widzialem, ze pomiar glupieje, ale o taki czy inny
    ekekt mi chodzilo.
    Tutaj, najzwyklej w swiecie zaskoczylo mnie to co zobaczylem i stres
    wylaczyl mi myslenie, teraz to co piszczecie wydaje mi sie logiczne, ale to
    az wstyd, tak dac sie zlapac. Za bardzo zawierzylem elektornice.

    Dzieki!

    pozdro
    elm