  • 11. Data: 2012-02-15 14:27:29
    Temat: Re: Przedłużenie przewodu zasilającego 5V 2A prądu stałego
    Od: "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl>

    Bartosz Łazarczyk napisał:
    > potrzebuję przedłużyć przewód zasilający kamery IP o kilka
    > metrów (oryginalny zasilacz ma 1m przewodu). Jak podejść
    > do tematu matematycznie, żeby nie bawić się? Testowo
    > podłączyłem, ale w chwili zapalenia się 18 diodek
    > doświetlających w podczerwieni, zasilacz nie wydala na
    > takiej długości. Przekrój żyły zastosowanego przedłużacza
    > jest przynajmniej dwa razy większy od oryginalnych żył.
    > Domyślam się, że powinien być mocniejszy zasilacz, ale
    > o ile? Napięcie takie same i większa wydolność prądowa
    > czy jedno i drugie większe?

    problem leży albo w uszkodzeniu kabla samego zasilacza, albo w impulsowym
    napięciu wyjściowym zasilacza, bo jeśli to jest zasilacz prądu stałego to
    nawet 10m przedłużacza praktycznie nic by nie zmienił (poza przypadkiem
    ułamkowych milimetrów kwadratowych przekroju tego przedłużacza)

  • 12. Data: 2012-02-15 14:42:04
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Oryginalny zasilacz (impulsowy i oczywiście from China)
    > daje 5V i 2A,
    > żyły to na oko mają 1mm średnicy (linka). Dokupione
    > zostało 15mb linki
    > 2x1mm^2.

    Piszesz że ten dodatkowy przewód ma dwa razy większy
    przekrój, a tu wychodzi że tyle samo ;-). Niestety 15 metrów
    to nie kilka, na pewno będzie już za duży spadek napięcia.
    Pożycz od kogoś albo kup miernik uniwerslany i zmierz ten
    spadek. Najprościej wtedy wymienić zasilacz na taki np. 7,5
    V/ 2 A (często były stosowane z switchach i hubach D-Linka).
    Myślę że powinno być w sam raz. Bo chyba nie chcesz
    instalować przewodu 6 mm2 ;-)

  • 13. Data: 2012-02-15 14:53:44
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Artur Stachura" <k...@p...onet.eu> napisał w wiadomości

    > Tak na oko, dodanie paru metrów przewodu o rozsądnym przekroju
    > (ok. 0,5 mm^2 na 1 A prądu) nie powinno mieć znaczenia...

    0,5mm^2 (średnica 0,8mm) dla 4m (czyli kabel 2m) ma 0,14 oma.
    Pytanie jest o 2A czyli na takim dodatkowym kablu tracimy 0,3V - może być za
    dużo.
    P.G.

  • 14. Data: 2012-02-15 14:57:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Bartosz Łazarczyk napisał:

    > Już spieszę z informacjami uzupełniającymi.
    > Oryginalny zasilacz (impulsowy i oczywiście from China) daje 5V i 2A,
    > żyły to na oko mają 1mm średnicy (linka). Dokupione zostało 15mb linki
    > 2x1mm^2. Niestety teraz nie mam możliwości pomierzyć napięcia, prądu i
    > oporności, także jeśli potrzebne są te wartości to się odezwę jak
    > zmierzę.
    > Dziękuję za dotychczasowe wskazówki!

    Zasilanie 5V, to w tym przypadku nie jest zbyt mądre rozwiązanie.
    Dobrze by było naprawić ten błąd i dać przy kamerze stabilizator
    5V (najlepiej impulsowy) i zasilić to z zasilacza ok. 20V. Wtedy
    można nawet wolnymi drutami z kabla ethernetowego (PoE) -- o ile
    to nie jest kamera WiFi.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2012-02-15 15:01:08
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Bartosz Łazarczyk" <b...@g...com> napisał w
    wiadomości
    b.googlegroups.com...
    On 15 Lut, 14:41, Mario <m...@...pl> wrote:

[...]

    ====
    30m drutu miedzianego o przekroju 1mm^2 to 0,52 oma.
    2A x 0,52 daje około 1V spadku - kamerka dostaje 4V i pewnie tego nie
    zaakceptuje.
    P.G.

  • 16. Data: 2012-02-15 16:26:37
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-15 15:27, Bartosz Łazarczyk pisze:

    > Już spieszę z informacjami uzupełniającymi.
    > Oryginalny zasilacz (impulsowy i oczywiście from China) daje 5V i 2A,
    > żyły to na oko mają 1mm średnicy (linka).

    Najlepiej zobaczyć czy na przewodzie nie ma nadruku z podanym typem
    przewodu. U mnie jest maleńkimi literami 24awg.
    http://www.tnt-audio.com/clinica/awg_e.html

    To się pisze, że 15 m (30 m pętli) a nie kilka metrów :)

    > 2x1mm^2. Niestety teraz nie mam możliwości pomierzyć napięcia, prądu i
    > oporności, także jeśli potrzebne są te wartości to się odezwę jak
    > zmierzę.

    Nie da rady podnieść napięcia dokładnie tak żeby skompensować straty na
    kablu. Poszukaj jakiegoś zasilacza POE i przetwornicy na 5V.
    Np:
    http://allegro.pl/profesjonalny-zasilacz-poe-24v-1a-
    najtaniej-fv-i2067195742.html
    http://www.cyberbajt.pl/produkt/3134/przetwornica-op
    enframe-24v5v-4a-oem.html

    W sumie ceny po około 25 - 30 zł ale dojdzie transport. Dlatego
    najlepiej znaleźć ofertę u jednego sprzedawcy.
    Możesz też poszukać zasilacza do POE 48V i konwertera 48/5.
    Można też dać przedłużacz na 230 i podpiąć zasilacz w pobliżu kamerki
    ale podejrzewam, że właśnie tego chciałeś uniknąć :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 17. Data: 2012-02-15 16:34:20
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Wed, 15 Feb 2012 15:53:44 +0100, Piotr Gałka

> [...]
    >>
    > 0,5mm^2 (średnica 0,8mm) dla 4m (czyli kabel 2m) ma 0,14 oma.
    > Pytanie jest o 2A czyli na takim dodatkowym kablu tracimy 0,3V - może być za

    Przy 2 A rzeczywiście spadek napięcia może być za duży, dlatego
    napisałem o 0,5mm^2 / 1A. W pierwotnym poście informacji o prądzie
    nie było, ani o tym, jaki jest "zapas" napięcia.

    --
    Artur Stachura

  • 18. Data: 2012-02-15 19:57:41
    Od: Bartosz Łazarczyk <b...@g...com>

    Serdecznie dziękuję za podpowiedzi i wyliczenia. Wezmę multimetr i
    jeszcze pomierzę, ale faktycznie chyba najpewniej będzie dać większe
    nap i dodatkowo ustabilizować przy samej kamerce. Montowania gniazda
    230V~ na zewnątrz wolę uniknąć.

    Bartek