    From: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przedłużanie impulsów 50ns
    Date: Tue, 7 Apr 2009 09:23:50 +0200

    > czemu nie miałbym pojechać ciężarówką ? Ano jest "mały" problem :-( Moje
    > prawo jazdy pozwala mi na kierowanie pojazdami o masie nie
    > przekraczającej 2,5tony i bez naczepy :-( Oczywiście mogę się zapisać na
    > kurs i zrobić stosowne uprawnienia, ale.... ale czy szybciej nie będzie
    > po te bułki pójść piechotą ? ;-)
    No to nadal wiosennie:-)
    Napisałem, że to fakt- trzeba napisać program.
    Wiadomym jest, że trzeba to umieć.
    Nie chodzi mi o to, aby wybrać sobie ukontroler, którego się boimy i do tego
    zupełnie innej firmy.
    Najlepiej jest poszukać na stronie tego samego producenta, co ma w ofercie
    szybszego.
    Ja patrzę na Microchipa, bo tu mam doświadczenie.
    Kolega Michał Lankosz pisze, że tam jest jakiś uKontroler.
    My ciągle nie wiemy jaki. Trudno mi jednak sobie wyobrazić firmę, która w 30
    lat po wynalezieniu mikroprocesora stara się nie mieć w ofercie uKontrolera
    takiego co wykonuje instrukcje z prędkością co najmniej 20MHz..
    Z drugiej strony Grzegorzu, są inne problemy z takim podejściem.
    Ja staram się być otwarty. Oczywiście nie mam prawa jazdy na ciężarówkę.
    Koledzy w wojsku robili. Ja nie widziałem takiej potrzeby, ponieważ w
    przyszłości nie zamierzałem grzać TIRem. Dzisiaj się zastanawiam, bo fajnie
    i bezpiecznie siedzieć 2m nad większością uczestników drogi. No ale TIRy to
    kosztowna sprawa :-)
    Co innego z uKontrolerami. Siedząc w tej branży - może się przydać możliwość
    wyboru uKontrolera do różnych zastosowań.
    Ja np. nigdy w ręku nie miałem ARMa, ale czekam z niecierpliwością, kiedy
    będę "musiał" go użyć. Nie mam żadnych oporów.
    Warto zadać sobie pytanie: "Ile razy mówiłem, że prościej to zrobić na
    TTLach?"
    Nie można tak przez całe życie.
    Jeżeli znamy TTL, napisaliśmy parę programów na PICe i inne ATMELE, ARM jest
    O.K., to przy kolejnym zadaniu łatwiej nam będzie coś wybrać.
    Ja bardzo lubię TTLe, ale raczej z takiego powodu, że to takie edukacyjne.
    W praktyce- jak się położy toto na płytce to już mordęga.
    Tutaj na jednej płytce:
    TTL i obok zrobiłem jakiś procesor.
    http://www.alpro.pl/ttl/ttl.jpg
    Plik mi wskazuje na jakieś 8 lat do tyłu.
    To jest właśnie taka proteza, co kolega chce zrobić.
    Ja już to przechodziłem, dlatego doradzam tak jak to widzę teraz.
    To co robimy te prawo jazdy ? :-)

    --
    -- .
    pozdrawiam