    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przeciazony obwod - AGD
    Date: Mon, 1 May 2017 18:14:49 +0200
    <1c184jh22qwqs$.10n7lr66f24oo.dlg@40tude.net>
    <oe5t4q$gjp$1@node1.news.atman.pl>
    <hwsaeho4xehz$.a1grjtng0jdo$.dlg@40tude.net>

    W dniu 2017-05-01 o 10:54, J.F. pisze:

    > No i jak ma grzalki wlaczane osobno, to to sa bardzej 4 grzejniki
    > 1-fazowe, a nie plyta 3-fazowa, bo chocby obciazenie faz bedzie rozne,
    > chyba, ze ktos akurat wszystkie 4 pola uzywa.

    No bo tak fizycznie jest. W zasadzie można by w ten sposób dywagować nad
    układem trójfazowym typu "trójkąt". Są to trzy obciążenia jednofazowe :-D

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_tr%C3%B3jfa
    zowy#/media/File:Tr%C3%B3jkat_gwiazda.svg

    Stąd tylko krok do podważenia istnienia prądu trójfazowego :-D

    > A propos
    > https://www.amica.pl/produkty/produkt/3553-Plyta_grz
    ejna_ceramiczna--PH6220ZT
    > https://data.amica.com.pl/files/pubs/instrukcje/IOAA
    -608.pdf

    > grzejniki 1.2, 1.8, 2.2 i 2.2 kW.
    >
    > I mozliwosc podlaczenia do 1, 3 lub 2 faz.
    >
    > To jak oni podzielili te grzejniki na fazy ?
    >
    > 1.2+1.8 dalbym na jednej, 2.2 na pozostale fazy ... ale jak te 2*2.2
    > polacze razem, to mi sie zrobi 4.4 kW z drugiej fazy.
    > Troche duzo.
    >
    > Moze ma jakies ambitniejsze grzalki i dynamicznie dzielone ?

    Widzę, że oni trzepią te same rozwiązania od lat. Zapewne jest tak jak u
    mnie. Trochę urządzeń na jednej fazie, trochę na drugiej i trzeciej też.
    Gdy siądzie faza zasilająca elektronikę, to zupy nie ugotujesz mimo
    obecności faz pozostałych. Żadnej inteligencji zasilania tam nie ma.
    Zwykłe przekaźniki. Nikt też nie obiecywał symetrii obciążania faz.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek