-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.
giganews.com!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all.nl!85.12.16.69.MISMATCH!p
eer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Przechodzenie przez przejście.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <pfen14$9tq$1@news.mixmin.net>
<pab8oftl7m19$.1jpqrulaoczwe.dlg@40tude.net>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Sun, 10 Jun 2018 11:59:23 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.8.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <pab8oftl7m19$.1jpqrulaoczwe.dlg@40tude.net>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 63
Message-ID: <5b1cf6b3$0$599$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
X-Trace: 1528624819 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 599 31.42.14.107:50375
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3956
X-Received-Body-CRC: 3503307935
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2633205
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-06-10 o 07:53, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Fri, 8 Jun 2018 21:55:21 +0200, Malkoit napisał(a):
>
>> Możliwość przejścia przez przejście dla pieszych, czekając krócej.
>> Wystarczy, że pieszy wejdzie na przejście przy kraweżniku
>> i już ma pierwszeństwo na przejściu.
>> Przy krawężniku raczej pojazdy nie jeżdżą.
>> Nie trzeba zmieniać prawa, aby pieszy mógł przejść
>> czekając krócej.
> Po pierwsze, chciałbym zauważyć że często spotykany argument że tzw.
> przejścia dla pieszych są dla ich bezpieczeństwa jest wyssany z palca a
> ich istnienie jest przejawem dyktatu lobby kierowców (podobnie jest z
> tzw. ścieżkami dla rowerów ale to inny temat). W istocie, pieszy na
> przejściu ma takie samo ryzyko przejechania jak w dowolnym innym miejscu
> oraz takie same ograniczenia jak w dowolnym innym miejscu drogi, tyle że
> prawne. Otóż nie wolno mu "wtargnąć". W dowolnym innym miejscu drogi
> "wtargiwać" prawo nie zabrania, tyle że nikt tego nie robi z wiadomych
> powodów :)
Zabrania.
Art. 14. Zabrania się:
1) wchodzenia na jezdnię:
a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla
pieszych,
> Żeby spowodować że przejścia istotnie się będą różnić pod
> względem faktycznego bezpieczeństwa oraz będą uprzywilejowywać pieszych
> wystarczy zlikwidować prawnego potworka "wtargnąć" i przyjąć że pieszy
> na przejściu ma prawo "wtargiwać" a kierowca ma tak jechać by go nie
> najechać. Wtedy, z konieczności, kierowcy będą musieli dojeżdżać do
> każdego przejścia 5 km/h i podniesie się wielki lament ale będzie koniec
> z rozjeżdżaniem pieszych na przejściach :)
Tego zapisu nie wolno zmieniać, ani likwidować. Ten zapis jest dobry i
służy ochronie życia pieszych w konfrontacji z debilami kierowcami.
Bezwzględnie należy zmienić zapis:
Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych,
jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
pieszemu znajdującemu się na przejściu.
Powinien on brzmieć:
Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych,
jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i zatrzymać pojazd przed
przejściem w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na
przejściu oraz oczekującemu przed przejściem z wyraźnym zamiarem
skorzystania z przejścia.
Mamy wtedy bezwzględny obowiązek udzielenia pierwszeństwa pieszemu
znajdującemu się na przejściu oraz przed przejściem, z którego pieszy
może skorzystać dopiero wtedy, kiedy to pierwszeństwo zostanie mu
udzielone przez kierowcę, czyli kierowca się zatrzyma. Chodzi o to, żeby
wyeliminować też takie sytuacje, że jest ślisko na jezdni przed
przejściem i kierowca wpada w poślizg, albo ostre hamowanie może narazić
innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo.
Taki też zapis zakończyłby ciągłe powoływanie się kierowców (mających w
dupie pierwszeństwo pieszego na przejściu) na zapis zabraniający
pieszemu wchodzenie przed jadący pojazd.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.06.18 12:27 Malkoit
- 10.06.18 15:40 Cavallino
- 10.06.18 16:05 Malkoit
- 10.06.18 16:58 Uzytkownik
- 10.06.18 16:59 Uzytkownik
- 10.06.18 17:26 Malkoit
- 10.06.18 18:06 mk4
- 10.06.18 18:12 mk4
- 10.06.18 18:19 mk4
- 10.06.18 21:14 kk
- 10.06.18 21:28 kk
- 10.06.18 21:30 Uzytkownik
- 10.06.18 21:32 Uzytkownik
- 10.06.18 22:00 Uzytkownik
- 10.06.18 22:02 Uzytkownik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i