eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzechodzenie przez przejście.Re: Przechodzenie przez przejście.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.
    giganews.com!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all.nl!85.12.16.69.MISMATCH!p
    eer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Przechodzenie przez przejście.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <pfen14$9tq$1@news.mixmin.net>
    <pab8oftl7m19$.1jpqrulaoczwe.dlg@40tude.net>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 10 Jun 2018 11:59:23 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.8.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <pab8oftl7m19$.1jpqrulaoczwe.dlg@40tude.net>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Content-Language: pl
    Lines: 63
    Message-ID: <5b1cf6b3$0$599$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
    X-Trace: 1528624819 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 599 31.42.14.107:50375
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3956
    X-Received-Body-CRC: 3503307935
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2633205
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-06-10 o 07:53, Jacek Maciejewski pisze:
    > Dnia Fri, 8 Jun 2018 21:55:21 +0200, Malkoit napisał(a):
    >
    >> Możliwość przejścia przez przejście dla pieszych, czekając krócej.
    >> Wystarczy, że pieszy wejdzie na przejście przy kraweżniku
    >> i już ma pierwszeństwo na przejściu.
    >> Przy krawężniku raczej pojazdy nie jeżdżą.
    >> Nie trzeba zmieniać prawa, aby pieszy mógł przejść
    >> czekając krócej.
    > Po pierwsze, chciałbym zauważyć że często spotykany argument że tzw.
    > przejścia dla pieszych są dla ich bezpieczeństwa jest wyssany z palca a
    > ich istnienie jest przejawem dyktatu lobby kierowców (podobnie jest z
    > tzw. ścieżkami dla rowerów ale to inny temat). W istocie, pieszy na
    > przejściu ma takie samo ryzyko przejechania jak w dowolnym innym miejscu
    > oraz takie same ograniczenia jak w dowolnym innym miejscu drogi, tyle że
    > prawne. Otóż nie wolno mu "wtargnąć". W dowolnym innym miejscu drogi
    > "wtargiwać" prawo nie zabrania, tyle że nikt tego nie robi z wiadomych
    > powodów :)

    Zabrania.

    Art. 14. Zabrania się:
    1) wchodzenia na jezdnię:
    a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla
    pieszych,

    > Żeby spowodować że przejścia istotnie się będą różnić pod
    > względem faktycznego bezpieczeństwa oraz będą uprzywilejowywać pieszych
    > wystarczy zlikwidować prawnego potworka "wtargnąć" i przyjąć że pieszy
    > na przejściu ma prawo "wtargiwać" a kierowca ma tak jechać by go nie
    > najechać. Wtedy, z konieczności, kierowcy będą musieli dojeżdżać do
    > każdego przejścia 5 km/h i podniesie się wielki lament ale będzie koniec
    > z rozjeżdżaniem pieszych na przejściach :)

    Tego zapisu nie wolno zmieniać, ani likwidować. Ten zapis jest dobry i
    służy ochronie życia pieszych w konfrontacji z debilami kierowcami.

    Bezwzględnie należy zmienić zapis:

    Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych,
    jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    pieszemu znajdującemu się na przejściu.

    Powinien on brzmieć:

    Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych,
    jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i zatrzymać pojazd przed
    przejściem w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na
    przejściu oraz oczekującemu przed przejściem z wyraźnym zamiarem
    skorzystania z przejścia.

    Mamy wtedy bezwzględny obowiązek udzielenia pierwszeństwa pieszemu
    znajdującemu się na przejściu oraz przed przejściem, z którego pieszy
    może skorzystać dopiero wtedy, kiedy to pierwszeństwo zostanie mu
    udzielone przez kierowcę, czyli kierowca się zatrzyma. Chodzi o to, żeby
    wyeliminować też takie sytuacje, że jest ślisko na jezdni przed
    przejściem i kierowca wpada w poślizg, albo ostre hamowanie może narazić
    innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo.

    Taki też zapis zakończyłby ciągłe powoływanie się kierowców (mających w
    dupie pierwszeństwo pieszego na przejściu) na zapis zabraniający
    pieszemu wchodzenie przed jadący pojazd.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: