eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzechodzenie przez przejście.Re: Przechodzenie przez przejście.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Przechodzenie przez przejście.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <pfen14$9tq$1@news.mixmin.net>
    <pab8oftl7m19$.1jpqrulaoczwe.dlg@40tude.net>
    Date: Sun, 10 Jun 2018 09:39:16 +0200
    Message-ID: <ebgda27dfst7$.1i293x9zcy1ko$.dlg@40tude.net>
    Lines: 49
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1528616348 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 618 82.143.187.50:63211
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2633191
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 10 Jun 2018 07:53:48 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
    > Po pierwsze, chciałbym zauważyć że często spotykany argument że tzw.
    > przejścia dla pieszych są dla ich bezpieczeństwa jest wyssany z palca a
    > ich istnienie jest przejawem dyktatu lobby kierowców

    Zaraz zaraz ... a co to za bajki ?
    Przejscia byly u nas na dlugo przed jakims lobby kierowcow ...

    mnie by tam nawet odpowiadalo, zeby przejscia zlikwidowac, i piesi nie
    mieli zadnych praw :-)

    >(podobnie jest z tzw. ścieżkami dla rowerów ale to inny temat).

    No coz, mnie rowery na jezdni troche przeszkadzaja, ale kto naciska na
    te sciezki - lobby rowerzystow, czy samochodziarzy ?

    > W istocie, pieszy na
    > przejściu ma takie samo ryzyko przejechania jak w dowolnym innym miejscu
    > oraz takie same ograniczenia jak w dowolnym innym miejscu drogi, tyle że
    > prawne. Otóż nie wolno mu "wtargnąć". W dowolnym innym miejscu drogi
    > "wtargiwać" prawo nie zabrania, tyle że nikt tego nie robi z wiadomych
    > powodów :)

    No ale jest pare innych drobnych roznic
    -na przejsciu kierowca ma zachowac szczegolna ostroznosc, na ulicy
    zwykla,
    -na przejsciu nie wolno wyprzedzac, na ulicy wolno,
    -jak juz pieszy wejdzie na przejscie, z zachowaniem ostroznosci, to
    zyskuje pierwszenstwo, ktorego na jezdni nie ma. Co prawda i tak go
    przejechac nie mozna, ale to on ma uwazac.

    > Żeby spowodować że przejścia istotnie się będą różnić pod
    > względem faktycznego bezpieczeństwa oraz będą uprzywilejowywać pieszych
    > wystarczy zlikwidować prawnego potworka "wtargnąć" i przyjąć że pieszy
    > na przejściu ma prawo "wtargiwać" a kierowca ma tak jechać by go nie
    > najechać.
    > Wtedy, z konieczności, kierowcy będą musieli dojeżdżać do
    > każdego przejścia 5 km/h i podniesie się wielki lament ale będzie koniec
    > z rozjeżdżaniem pieszych na przejściach :)

    Otoz to. Dlatego przeciwko temu lobby swiadomych kierowcow protestuje
    w zarodku :-)
    Pojezdzij tak przez tydzien zwalniajac przed kazdym przejsciem do
    5km/h :-)

    No i ... juz kiedys byl Red Flag Act, ale znieslismy.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: