    From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Prowadnica na rolkach
    Date: Sun, 19 Aug 2012 21:39:11 +0000 (UTC)

    v...@i...pl <v...@i...pl> napisał(a):

    > Większa - w ktorym wymiarze? I dlaczego?
    Narysuj sobie śrubę pociągową trapezową i zwykłą śrubę. Nakrętki też narysuj.
    Jak sam nie wpadniesz dlaczego to moje pisanie na nic. Możesz jeszcze
    podyskutować z autorami książek z których się uczyłem.

    > Daje sie.

    Nie daje się. Tak napisali w książkach. To że się daje na CNC forum nie znaczy
    że się daje tylko że tam tak napisali. Jak sklepiesz nakrętkę żeby ciasno się
    nakręcała to nie skasowanie luzu tylko sklepanie nakrętki. Wiesz co. Mam
    pomysł. Kup sobie jakąś książkę o obrabiarkach. Idzie się\do księgarni i
    patrzy co jest w książce. Jak kupisz odpowiednią książkę to będziesz tutaj
    ekspertem. W dobrej książce to nie tylko śruby pociągowe będą. Łoża będą
    opisane. Dowiesz się dlaczego tokarka ma z jednej strony pryzmę a z drugiej
    płasko. Łoża z tarciem potoczystym będą opisane. Wrzeciona. Narzędzia też
    będą, znaczy się frezy, wiertła itp.