  • 61. Data: 2009-06-16 07:45:17
    Temat: Re: Prosty układ: Analogówka vs Cyfrówka
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek Lewandowski napisał:

    > niezupelnie, to tak, jakby zastanawiac sie, od ktorego momentu herbata
    > jest za slodka i szkodzi na zeby ;)

    A nie, to jest zupełnie inaczej. Wysokość stężenia Niezdrowych Substacji
    w spożywanej żywności, powyżej której jest to Niezdrowe, określają
    specjalne Normy. Tam nie ma żadnych wątpliwości i pola do dyskusji.
    My tu jesteśmy w lepszej sytuacji.

    > Czy ten sam - nie wiem, ale oba beda szkodliwe.

    No to nie posunęliśmy się do przodu. Zasada "co dwie głowy, to nie jedna"
    tutaj widać na nic. Ale problem też taki z tych bardziej złożonych.

    > No to pisalem juz wczesniej, ze podejrzewam. Przy czym mysle, ze 2.5A
    > pradu latarki moze byc juz szkodliwe.
    > Zylowanie aku w modelu nie polega na rznieciu z niego non stop pradu
    > do oporu, tylko na udarach. OK, moje pakiety sa 10x mocniej obciazone
    > od Pszemola (2.2Ah obciazone 12A gdy jego maja 5.6Ah i 2.6A), ale jego
    > lampa odcina znacznie pozniej, niz ESC odetnie mi silnik (8.5V vs.
    > 10V). Stad nie ignorowalbym zjawiska i nie rznal lampy do zdechniecia.

    Tu nie ma między nami żadnej różnicy w poglądach. Ja bym w takim razie
    określił sobie maksymalny czas pracy lampy i tego się trzymał. Można
    wtedy nurkować bezpiecznie ze świadomością, że w razie czego jest
    jeszcze pewien zapas prądu -- jeśli można zrobić krzywdę albo latarce,
    albo sobie, to wybór jest oczywisty.

    Monitorowanie napięcia w samej latarce jest chyba zbędne. Można to robić
    na zewnątrz, przed każdym doładowaniem. Dowiemy się, czy w tym naszym
    założonym czasie nie spadło ono poniżej dopuszczalnej wartości. I albo
    skrócimy wyznaczony czas pracy, albo wymienimy pakiet baterii.

    --
    Jarek

  • 62. Data: 2009-06-16 08:20:41
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jun 16, 9:45 am, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > No to nie posunęliśmy się do przodu. Zasada "co dwie głowy, to nie jedna"
    > tutaj widać na nic. Ale problem też taki z tych bardziej złożonych.

    wiesz, dwie glowy musza byc pelne oleju, a moja w tej dziedzinie ma
    najwyzej sieczke, tu nie ma co dodawac :P

> [...]
    > wtedy nurkować bezpiecznie ze świadomością, że w razie czego jest
    > jeszcze pewien zapas prądu -- jeśli można zrobić krzywdę albo latarce,

    I to tez Pszemolowi zaproponowalem, no ale jest ten problem, ze tak
    sie nie da 2x 1h nurkowac bez zmiany aku / naladowania po drodze.

> [...]
    > założonym czasie nie spadło ono poniżej dopuszczalnej wartości. I albo
    > skrócimy wyznaczony czas pracy, albo wymienimy pakiet baterii.

    Jak sie ma taka ladowarke, jak Pszemolowi polecilem, raz na pare
    ladowan mozna ja podpiac do PC i zdjac krzywa ladowania. Po nich
    widac, jak sie aku psuje (o ile ma sie dane porownawcze, bo tak z
    jednego wykresu to mozna najwyzej powiedziec, ile wlazlo...).

    Marek