    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Prosty układ: Analogówka vs Cyfrówka
    Date: Sat, 13 Jun 2009 13:47:04 -0500
    <s...@f...lasek.waw.pl> <h...@p...onet.pl>
    <h0u4dj$bvs$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <h0uf86$r4p$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <h0vnrv$jv$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <h10f36$n4h$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <h10msu$b2a$1@atlantis.news.neostrada.pl> <h...@p...onet.pl>
    <h10qbv$ih1$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    news:slrnh37sdu.ara.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Są tu chyba dostępni lepsi ode mnie fachowcy od przetwornic. Ja mogę
    > powiedzieć tylko tyle, że w pewnym uproszczeniu wygląda to tak, że chyba
    > bardziej istotna powinna być w tym przypadku wydajność prądowa źródła
    > niż napięcie nieobciążonego akumulatora.

    To co jest ważne jest być może inne niż to co jest mierzone
    i używane do podjęcia decyzji "włączyć się lub nie".
    Gdy bateria jest wyładowana, lampa wyłączona, napięcie na baterii
    jest około 9.25V. Gdy włączę wtedy lampę monitorując napięcie nie
    ma tam żadnego schodka - lampa nie próbuje się włączać i się
    wyłącza bo prąd za mały - po prostu obciążenie nie jest załączane i już.
    Domyślać się mogę tylko tyle, że monitorowane jest napięcie jałowe.

    > Zapewne ani jedno ani drugie. Podejrzewam, że dwa takie "rozładowane"
    > akumulatory (a jeszcze pewniej trzy albo cztery) połączone *równolegle*
    > dadzą radę pociągnąć zasilanie tego świecidełka. A tak przy okazji --
    > ja na miejscu kol. Pszemola zrobiłbym eksperyment i zasilił pretwornicę
    > regulowanym (obniżanym) napięciem, ale nie z rozładowanego akumulatora,
    > tylko zasilacza o małej (czyli normalnej) oporności wewnętrznej.

    Dobry pomysł, ale wydaje mi się że fakt, że nie ma ani setnej wolta spadku
    napięcia na rozładowanej baterii w momencie właczenia latarki pstrykiem
    rozstrzyga to zagadnienie i Twój test nie jest już potrzebny :-)