  • 21. Data: 2015-11-15 00:38:36
    Temat: Re: Prosty klon PicKit2 i procesory PIC32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 14 Nov 2015 23:52:26 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > http://www.chip.pl/news/sprzet/procesory/2011/11/w-p
    olsce-powstal-najwydajniejszy-na-swiecie-procesor

    17000MHz robi wrażenie (cały artykuł trzyma ten poziom kompetencji).
    Również wizja użycia go w urządzeniach mobilnych brzmi ciekawie.
    Minęło 4 lata , jakieś smartfony na nim ktoś widział?
    Obawiam się że to case "procesora warszawa", wyciąganie kasy z unii.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2015-11-15 00:55:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Nov 2015 00:38:36 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Obawiam się że to case "procesora warszawa", wyciąganie kasy z unii.

    Dodam tylko, że świat musi na prawdę być pod wrażeniem jakimi
    jesteśmy mistrzami w tworzeniu super procesorów, których twörcy robią
    na nich biznes mimo, ze nie sprzedali ani jednej sztuki.
    A idioci z Intela czy innego AMD wydają kasę na marketing, dział
    sprzedaży, wsparcia.... Rotfl! Uczyć się od Polaków robić biznesy!

    --
    Marek

  • 23. Data: 2015-11-15 01:01:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-15 00:38, Marek wrote:
    olsce-powstal-najwydajniejszy-na-swiecie-procesor
    > 17000MHz robi wrażenie (cały artykuł trzyma ten poziom kompetencji).

    Tam jest masa dupereli ale nawet jak się trafią konkrety to brzmi jakoś
    nienajszybciej. Np. 0.5DMIPS/MHz (żeby za chwile na stronie produktu
    napisać 75.08 VAX MIPS w celu reklamy :). Bieda. Może w powiązaniu z
    ilością bramek może imponować, ale bezwzględnie raczje nie.

    > Również wizja użycia go w urządzeniach mobilnych brzmi ciekawie.

    Pewno do *szybkiego* sterowania modemem gsm. Z tego co widzę to te
    kawałki telefonów są sterowane tego typu antykami. Jakoś nie mogę się
    powstrzymać przed wizją że 30 lat temu ktoś napisał soft i zginął kod
    źrodłowy albo że architektura jest konsekrowana jakimś certyfikatem.

    > Obawiam się że to case "procesora warszawa", wyciąganie kasy z unii.

    Gdyby nie było tego całego szumu w mediach pelnego kłamstw i półprawd to
    może bym założył że trafili w niszę i tyle. A że szum zrobił się
    przeogromny to mam wrażenie że ktoś tu kogoś robi ciula wykorzystując
    tępych dziennikarzy i masę niezrozumiałych liczb.

  • 24. Data: 2015-11-15 09:33:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    Co konkretnie sugerujesz?

    --
    Marek

  • 25. Data: 2015-11-15 10:11:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-15 09:33, Marek wrote:
    > wykorzystując
    > Co konkretnie sugerujesz?

    Komuś zależy na sukcesie bo otwiera to drzwi? Dziennikarze złapali
    clickbait i rozdmuchują ile wlezie? Społczeństwo wymaga nawet tak
    absurdalnych sukcesów?

  • 26. Data: 2015-11-15 10:31:51
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 14.11.2015 22:45, Marek wrote:

    > układy 18F
    > (konkurencyjne z popularnymi Atmegami) mają już architekturę przyjazną C.

    A co jest przyjaznego w stronicowaniu RAMu co 256B, stronicowaniu flasha
    i sprzętowym stosie? I czemu użytkownik oryginalnego kompilatora
    microchipa (picc18) musi ręcznie przydzielać zmienne do banków jeśli
    chce w jednej jednostce kompilacji użyć więcej niż 256B na zmienne? Albo
    czemu musi tablice przekraczające 256B adresować tylko z użyciem wskaźników?

  • 27. Data: 2015-11-15 11:14:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    To, że pic16 (18F) jest przyjazny dla C.nie oznacza że Microchipowa
    implementacja C jest przyjazna dla użytkownika :-), ale po kolei:

    On Sun, 15 Nov 2015 10:31:51 +0100, Zbych <z...@o...pl> wrote:
    > A co jest przyjaznego w stronicowaniu RAMu co 256B, stronicowaniu
    flasha

    Stronicowanie flasha jest w corach pic14 (16F i mniejsze), core'y
    pic16 (18F) tego nie mają.
    Problem stronicowanie w pic14 nie dotyczy programowania C, np. SDCC
    na pic14 obsługuje to przezroczyscie dla programisty. Oczywiście inną
    kwestią jest wpływ na wydajność takiego stronicowania.

    > i sprzętowym stosie?

    W czym to przeszkadza, skoro on jest tylko używany do call/return a
    kompilator i tak używa własny stos, którego wielkość można dowolnie
    ustalać? Po za tym są "shadowed registers", które sprzętowo
    wspomagają zachowywanie/odtwarzanie rejestrów przy obsłudze przerwań.

    > I czemu użytkownik oryginalnego kompilatora
    > microchipa (picc18) musi ręcznie przydzielać zmienne do banków
    jeśli
    > chce w jednej jednostce kompilacji użyć więcej niż 256B na zmienne?

    Ależ to są głównie problemy C18 (kompilatora i linkera), użyj inny
    kompilator. W SDCC np. nie ma problemu z rozróżnianiem wskaźników do
    flash i ram. W XC8 też już tego nie ma.

    Trzeba też brać pod uwagę, że mówimy o 8 bitiwcach. Rejestry są 8
    bitowe więc dostęp do pamięci większej niż 256 bajtów będzie zawsze
    się odbywał przez paradygmat stronicowania, bez względu jak
    technicznie będzie to zrealizowane (segment:offset, przełączanie
    banków, łączenie rejestrów itp). Oczywiście kompilator/linker może to
    "ukryć", ale to już kwestia implementacji, ale ona może mieć wpływ na
    wydajność.
    Jak rozwiązano linearny dostęp do pamięci w Atmedze/gcc-avr?

    >Albo
    > czemu musi tablice przekraczające 256B adresować tylko z użyciem
    wskaźników?

    ? w C18 nigdy nie miałem problemu z adresowaniem dużych tablic,
    poproszę o szczegóły/przykład. W SDCC jest/był problem z dużymi
    tablicami ale to dotyczy core'ow pic14.

    --
    Marek

  • 28. Data: 2015-11-15 11:30:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Nov 2015 00:55:53 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > A idioci z Intela czy innego AMD wydają kasę na marketing, dział
    > sprzedaży, wsparcia.... Rotfl! Uczyć się od Polaków robić biznesy!

    Chodzi mi po glowie ze jest w Polsce kilka firm, ktore "projektuja
    procesory". Moze i nie sprzedali ani jednej szkuki, ale opis w VHDL
    jakiegos ARM czy 8051 to rzecz (a wlasciwie nie rzecz), ktora mozna
    drogo sprzedac.

    J.

  • 29. Data: 2015-11-15 12:09:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Nov 2015 11:30:15 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > procesory". Moze i nie sprzedali ani jednej szkuki, ale opis w VHDL
    > jakiegos ARM czy 8051 to rzecz (a wlasciwie nie rzecz), ktora mozna

    Ależ ja to nawet jestem w stanie zrozumieć, ale pod pewnym warunkiem:
    oczekuję, że będę mógł go kupić (nie ważne kto kupi licencję i będzie
    fizycznie go produkował), zaimplementować i *też* zrobić na nim
    biznes.
    Ja nie chcę czytać takich nagłówków ("pierwszy Polski procesor!"
    albo "Najszybszy na świecie Polski procesor!"), ja chcę aby na
    elektrodzie obok PIC, ARM czy AVR była zakładka np. PLPROC i
    dotyczyła rodzimej konstrukcji. Mrzonka?

    --
    Marek

  • 30. Data: 2015-11-15 12:30:49
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 15.11.2015 11:14, Marek wrote:

> [...]
    > ustalać? Po za tym są "shadowed registers", które sprzętowo wspomagają
    > zachowywanie/odtwarzanie rejestrów przy obsłudze przerwań.

    Sprzętowy stos przeszkadza w przełączaniu wątków.
    Ile jest zestawów "shadow registers"? Po jednym dla każdego wektora
    przerwania? Bo dokumentacja microchipa jest jakoś skąpa w tym zakresie.

> [...]
    >
    > Ależ to są głównie problemy C18 (kompilatora i linkera), użyj inny
    > kompilator. W SDCC np. nie ma problemu z rozróżnianiem wskaźników do

    Własny procek microchipa i jego własny (płatny!) kompilator nie był w
    stanie ukryć upierdliwości (czy może przyjaznej dla kompilatorów)
    architektury.

    XC8 nie testowałem, bo parę lat wstecz gdy wybierałem kompilator na PIC,
    to XC8 generował większy kod na PIC18 i sypał dużą ilością warningów na
    stosie TCP/IP microchipa. Stwierdziłem, że nie chcę być królikiem
    doświadczalnym. Opłacanie prawa do aktualizacji też nie nastawiało
    optymistycznie:

    If your HPA has expired, you are entitled to download all compiler
    versions that have been released up to the time of the expiration.

> [...]
    > itp). Oczywiście kompilator/linker może to "ukryć", ale to już kwestia
    > implementacji, ale ona może mieć wpływ na wydajność.

    8-bitowy procek nie oznacza 8-bitowej przestrzeni adresowej. Skąd ten
    pomysł?

    > Jak rozwiązano linearny dostęp do pamięci w Atmedze/gcc-avr?

    Normalnie, adres jest 16-bitowy (albo dłuższy).

    > wskaźników?
    >
    > ? w C18 nigdy nie miałem problemu z adresowaniem dużych tablic, poproszę
    > o szczegóły/przykład.

    Cytat ze strony: http://www.xargs.com/pic/picc18-vs-c18.html
    Zwróć uwagę na ostatnie zdanie.

    PICC-18 allows RAM objects of any size to be declared, though some
    limitations exist that require balancing objects between C source files
    in certain cases. C18 does not support RAM objects larger than 256 bytes
    by default; creating such objects requires editing linker control files
    and adding pragmas to the C source which include hard-coded variable
    addresses. These objects can only be accessed through pointers, not
    directly.