  • 1. Data: 2015-11-13 14:27:28
    Temat: LM317 ma napięcie 1.25V, zna ktoś alternatywę z 1.20V?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Witam, jako regulatora napięcia używam układu LM317.
    Używam go bez oporników, aby uzyskać napięcie wyjściowe
    1.25V. Czy zna ktoś podobny regulator który ma Uwy=1.20V?

  • 2. Data: 2015-11-13 15:25:41
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 13 listopada 2015 14:27:22 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
    > Witam, jako regulatora napięcia używam układu LM317.
    > Używam go bez oporników, aby uzyskać napięcie wyjściowe
    > 1.25V. Czy zna ktoś podobny regulator który ma Uwy=1.20V?

    MCP1825S-1202E/DB

  • 3. Data: 2015-11-13 15:53:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > MCP1825S-1202E/DB

    Hm... dziękuję ale nie o to mi chodziło.

    Przez "podobny" rozumiałem trochę więcej podobieństw :-)

    Mianowicie
    - trzynóżkowy
    - obudowa SMD SOT-223-4 lub podobna
    - praca bez oporników dająca 1.20V zamiast 1.25V w LM317.

    Idealnie byłoby po prostu w istniejącą już płytkę wstawić to
    zamiast wyjętego z niej LM317. Zna ktoś coś takiego?

  • 4. Data: 2015-11-14 10:44:44
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    >
    > Idealnie byłoby po prostu w istniejącą już płytkę wstawić to
    > zamiast wyjętego z niej LM317. Zna ktoś coś takiego?

    Jedna sztuka, czy więcej?
    LM117 ma większy rorzut parametrów. Można "wymierzyć"...

    --
    Desoft

  • 5. Data: 2015-11-14 14:10:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Desoft" <N...@i...pl> wrote in message

    > Jedna sztuka, czy więcej?
    > LM117 ma większy rorzut parametrów. Można "wymierzyć"...

    Niestety setki sztuk - ten błąd zrobiłem na wersji produkcyjnej
    - nie jest na tyle katastrofalny aby robić nową PCB ale
    wartałoby skorygować różnicę napięć jak najtaniej...

    Mój zasilany scalak to kostka Altery, Cyclone II, jego rdzeń
    wymaga napięcia zasilającego 1.2V (dopuszczalna odchyłka
    od 1.15V-1.25V z "absolute maximum" wynoszącym 1.8V)
    natomiast widełki podawane dla 1.25V z LM317 to 1.20-1.30V...

    Niby nic się nie dzieje, w polu jest setki płytek i jest fajnie,
    nie zamierzam ich wycofywać w tym momencie, ale o te
    50mV nie będę projektował nowej PCB pod inny scalak :-))

    A może powinienem? Co myślicie?

  • 6. Data: 2015-11-14 14:15:01
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pszemol pisze:
    [..]
> [...]
    > nie zamierzam ich wycofywać w tym momencie, ale o te
    > 50mV nie będę projektował nowej PCB pod inny scalak :-))

    1. mieścisz się w ABS max - nic nie rób
    2. selekcja stabilizatorów i odrzucenie dających ponad 1.25V

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 7. Data: 2015-11-14 15:10:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:n27c1g$724$1@dont-email.me...
    > Pszemol pisze:
    > [..]

    > 1. mieścisz się w ABS max - nic nie rób
    > 2. selekcja stabilizatorów i odrzucenie dających ponad 1.25V

    Chyba wybiorę punkt 1, mimo że nie mieszczę się
    w widełkach "rekomendowanych" dla tej kostki.
    Ktoś się orientuje jak zachowa się FPGA z nieco podwyższonym
    zasilaniem swojego rdzenia? Będzie pracować wolniej/szybciej? :-)
    Zbocza chyba będą ciut dłużej narastać o te średnio 50mV :-)

    Selekcja stabilizatorów może drożej kosztować niż wyrzucenie
    tych wytrawionych już płytek 4-warstwowych w magazynie,
    czekających na montaż :-) Bo oprócz samego kosztu sortowania
    wtedy płytkarnia/montownia tych urządzeń nie będzie mogła
    użyć automatycznego Pick&Place, no chyba że po sortowaniu
    wrzucą kostki spowrotem w taśmę na szpulę? Nie wiem...

  • 8. Data: 2015-11-14 21:19:25
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 14 listopada 2015 15:10:51 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:

    > Chyba wybiorę punkt 1, mimo że nie mieszczę się
    > w widełkach "rekomendowanych" dla tej kostki.

    ABS max, to trochę taki dupochron ze strony producenta. Możesz śmiało rozszerzyć
    widełki o (+/-)10%. Ja rzeźbię swoje badziewia nie na A, lecz na X, zasilanie rdzenia
    też 1.2V, wykorzystuję co prawda przetwornicę DC/DC na bazie ADP2106. Raz się
    zdarzyło, że kooperant nie obsadził na PCB dokładnie podanej wartości rezystora na
    feedback'u. 1.29V na wyjeździe na 20-tu PCB. Do dzisiaj nie wiedziałbym o tym fakcie,
    gdyby jedno z urządzeń nie trafiło po jakimś tam czasie do naprawy z zupełnie innego
    powodu.

    Spokojnie, rób tak jak zaprojektowałeś (pkt.1). A jak się coś "zesra", to problemu

  • 9. Data: 2015-11-14 21:41:27
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-11-13 o 14:27, Pszemol pisze:
    > Witam, jako regulatora napięcia używam układu LM317.
    > Używam go bez oporników, aby uzyskać napięcie wyjściowe
    > 1.25V. Czy zna ktoś podobny regulator który ma Uwy=1.20V?

    Moze coś takiego
    http://www.tme.eu/pl/details/mcp1700t1202emb/stabili
    zatory-napiecia-nieregulowane-ldo/microchip-technolo
    gy/mcp1700t-1202emb/
    http://pl.farnell.com/webapp/wcs/stores/servlet/Sear
    ch?catalogId=15001&langId=-22&storeId=10170&st=mcp17
    00&pageSize=25&showResults=true&pf=611784440

    Jeśli 200mA wystarczy

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 10. Data: 2015-11-14 21:48:22
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-11-13 o 14:27, Pszemol pisze:
    > Witam, jako regulatora napięcia używam układu LM317.
    > Używam go bez oporników, aby uzyskać napięcie wyjściowe
    > 1.25V. Czy zna ktoś podobny regulator który ma Uwy=1.20V?

    Chyba najlepsze to:
    http://pl.farnell.com/stmicroelectronics/ld1117str/i
    c-v-reg-adj-1-25-15v-smd-1117/dp/1202824

    --
    pozdrawiam
    MD