  • Data: 2014-06-09 12:11:57
    Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (CDI)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości

    > Patrząc na schemat i info o kilku kV rozumiem, że źródło ma
    > względnie
    > dużą rezystancję wewnętrzną.

    >Ale to nie powinny być kilowolty a setki woltów. Prąd źródła musi być
    >mniejszy niż holding current tyrystora, inaczej tyrystor się nie
    >wyłączy. Trzeba by sprawdzić w datasheecie, pewnie kilkanaście
    >miliamperów. A w konsekwencji długi czas ładowania kondensatora.

    Ale jest AC. Ma przejscie przez 0 i prad wtedy nie plynie. Ale moze
    plynac z C2 i C1 :-)

    Gdzies tam chyba sa oscylacje ukladu LC i kto wie czy one nie wylacza
    tyrystora...

    > Na diodach mostka nie występują wyższe napięcia wsteczne niż na
    > przekątnej mostka.

    I znow te oscylacje ukladu LC - niby nie powinny byc wieksze niz
    poczatkowe napiecie, no i tyrystor przewodzacy w te strone ... ale jak
    sie tyrystor zamknie, a swiec nie podlaczy ... oj, policzyc.

    >>> 4. Jaką rolę pełni snubber R1/C2? Znalazłem go na schematach

    A nie przypadkowe wlaczenia ?

    J.