  • Data: 2014-06-09 14:05:49
    Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (CDI)
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-06-09 12:11, J.F. pisze:

    > Ale jest AC. Ma przejscie przez 0 i prad wtedy nie plynie.

    Nie da się ukryć...

    > A nie przypadkowe wlaczenia ?

    Skrót myślowy, oczywiście masz rację. Jeśli przekroczona zostanie
    wartość dU/dt to tyrystor włączy się. Szczególnie istotny jest moment
    wyłączenia tyrystora, w tym momencie graniczne dU/dt jest kilkakrotnie
    mniejsze niż "ogólne". Niektóre katalogi podają wartość dU/dt przy
    wyłączaniu, ale wiele tego nie robi. Problem jest istotny przy
    sterowaniu tyrystorem przebiegu dwupołówkowo wyprostowanego, szczególnie
    przy obciążeniu indukcyjnym, gdy prąd jest opóźniony w stosunku do
    napięcia. Przy przejściu prądu przez zero tyrystor wyłącza się, ale
    napięcie na nim bardzo szybko narasta, bo napięcie przeszło przez zero
    już jakiś czas temu. Bez "snubbera" tyrystor wyłącza się i natychmiast
    włącza ze względu na przekroczone dU/dt, a więc obserwujemy jakby
    niewyłączanie się tyrystora. Można nawet wymieniać dobry tyrystor...
    Ale to tak na marginesie, bo tu jest inna sytuacja.

    P.P.