  • Data: 2014-06-09 12:38:59
    Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (CDI)
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > W młodości zrobiłem zapłon tyrystorowy według schematu z któregoś
    > Radioelektronika. Sprawdzał się dobrze.
    > Idea była taka, że kondensator (chyba 2,2uF) ładowało się jednym impulsem do
    > 400V i potem tyrystorem rozładowywało przez cewkę zapłonową.

    Tu jest podobna idea, tyle że nie jednym impulsem a wieloma, a
    rozładowanie ma nastąpić samoczynnie po naładowaniu kondensatora.

    > Patrząc na schemat i info o kilku kV rozumiem, że źródło ma względnie dużą
    > rezystancję wewnętrzną.

    Tak, nie doprecyzowałem tego.

    > Na diodach mostka nie występują wyższe napięcia wsteczne niż na przekątnej
    > mostka.

    Dzięki, tak myślałem ale wolałem się upewnić. W sumie logiczne - skoro
    układ przytnie napięcie, to zrobi to po obu stronach...

    > Nie jestem biegły w tyrystorach. Gdzieś, kiedyś czytałem, że takie
    > wyzwalanie nie jest za dobre bo tyrystor się dość wolno włącza - przez
    > dłuższy czas wydziela się w nim względnie duża moc. Że należy stosować układ
    > wykrywający napięcie i generujący silny impuls wyzwalający. Ale to dotyczyło
    > układów zabezpieczeń nadnapięciowych.

    To w sumie działa podobnie do takiego zabezpieczenia... czyli będzie
    potrzebne coś a'la schmitt, co nagle przełączy się po osiągnięciu
    konkretnego napięcia... nadal mam wrażenie, że przekombinowuję :(

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/