  • Data: 2010-08-20 13:35:20
    Temat: Re: Prośba o radę : programista bez dyplomu ?
    Od: "Teodor" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
    news:slrni6ps6l.h5l.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michał Sopniewski"
    >
    > Taaaaaak.

    Weryfikacja "rynku" jest lepsza i tańsza od weryfikacji urzędniczej.
    Oczywistym jest, że nie jest pozbawiona niedogodności, jednak prywatne
    firmy, które przetrwały musiały się poddać testowi konsumentów. A z drugiej
    strony przyjrzyj się firmom, które otrzymały certyfikaty od państwa (prawo
    do monopolu to też forma certyfikatu) i jak funkcjonują, PKP - smród w
    pociągach na dworcach i drogie bilety, Poczta Polska, szpitale i cały szereg
    certyfikowanych monopoli nie wspomnę już o urzędach.

    > Pocieszające dla tych trzech pacjentów. Chcesz być jednym z nich?

    A jeżeli lekarz z certyfikatem uśmierci tych trzech pacjentów to będą
    profesjonalnie uśmierceni?
    Czy będzie mniej pacjentów uśmierconych, jeżeli wszyscy będą mieli
    certyfikaty?

    W chwili obecnej:
    Prawie 100 procent wypadków popełniają certyfikowani kierowcy.
    Sto procent nieumyślnych uśmierceń pacjentów powodują certyfikowani lekarze.
    Sto procent pomyłek sądowych dokonują wyśmienicie certyfikowani sędziowie.

    Jak dla mnie cała ta zabawa w certyfikację zawodów informatycznych, bo od
    tego zaczęła się dyskusja, jest pozbawiona głębszego sensu i wg mojej oceny
    powinna być rozwiązana na poziomie pracownik - pracodawca. Jeżeli pracodawca
    wymaga, aby jego pracownik posiadał certyfikaty Cisco, Microsoftu i Oracle
    to po prostu stawia takie warunki i szuka ludzi, jeżeli nikogo nie znajdzie
    to albo zmniejszy oczekiwania albo zatrudni ludzi bez certyfikatów a
    następnie ich wyszkoli. Co do państwowego certyfikatu dla IT, jak znam życie
    (a trochę już przeżyłem lat) to, jeżeli państwo za coś się weźmie to po
    kilku latach dziedzina gospodarki jest przeregulowana, skorumpowana,
    nieefektywna w działaniu, można to określić bardzo prosto, zafajda temat, że
    szkoda gadać.