eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowa[Prośba o pomoc] OBIEKTYW DO ZWROTU ?!?!? SIGMA 70-300 [zdjęcia]Re: [Prośba o pomoc] OBIEKTYW DO ZWROTU ?!?!? SIGMA 70-300 [zdjęcia]
    From: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: [Prośba o pomoc] OBIEKTYW DO ZWROTU ?!?!? SIGMA 70-300 [zdjęcia]
    Date: Mon, 30 Nov 2009 21:57:38 +0100

    Jedno ze zdjęć ma takie parametry:
    - ogniskowa 300m
    - f/5.6 (pełna "dziura")
    - czas ekspozycji 1/50s (sic!)
    Niestety nie ma exifów, więc nie wiem, jakim aparatem ty te zdjęcia
    robisz, ale czego generalnie oczekujesz? Że będą ostre? Ależ są! Tylko,
    że są poruszone.
    Generalnie widzę zdjęcia, gdzie albo AF nie trafił do końca tam, gdzie
    chciałeś (na krótkiej ogniskowej widzę mały Front Focus), albo zdjęcia
    są po prostu poruszone, bo długaśna ogniskowa i strasznie długi czas
    (200-300mm i czas 1/13s). Nie wiem, czy te długie ekspozycje były
    robione ze statywu, czy bez? Jeśli ze statywu, to jakiego, jeśli z
    aparatu z wbudowaną stabilizacją, to czy stawiając na statywie nie
    zapomniałeś o wyłączeniu stabilizacji, itp, itd?
    Na razie widzę błąd użytkownika, a nie obiektywu.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.