  • Data: 2012-05-15 17:15:13
    Temat: Re: Prosba do wszytkich
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-05-15 16:48, Roman W pisze:

    > Aha, to jakby ktos pytal czemu Usenet umiera, to m.in. przez braki
    > techniczne.

    Usenet powstał w czasach BBSów a protokół dla internetu to lata
    osiemdziesiąte. Używała go też raczej swojego rodzaju elita
    (nerdy, jajogłowi) i nie było problemu z szalejącymi znudzonymi
    indywiduami (a jak ktoś wariował, to dostał zjebkę na najbliższej
    konferencji geologów:)

    Z drugiej strony, moderowanie po też nie jest idealne.
    popatrz, co działo się na forach www. Często robiła się
    grupka moderatorów która koniecznie chciała coś pokazać.
    Dyskusja były mniej swobodne, ucinane. 'Zamykanie tematów'
    i inne tego typu wynalazki.
    I tu może się nie sprawdzić. Co z tego, że wieczorem moderator
    przyjdzie i posprząta, skoro dyskusja tocząca się w południe
    (ktoś tu usenetuje zamiast pracować:) została zabita.

    A z trzeciej strony. Głównym problemem, który chciałem poruszyć
    jest nie niedostatek techniczny, ale potrzeba darmowej pracy
    ludzi, najlepiej nie zielonych w temacie. A ta praca jest podobna
    przy obu wersjach moderowania.

    pzdr
    bartekltg