    From: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Prosba do adminow firewalli
    Date: Sat, 9 Nov 2002 15:50:42 +0000 (UTC)
    <apjjpd$cn0$1@news.tpi.pl> <s...@t...one.pl>
    <3...@w...pl> <s...@t...one.pl>
    <aq46m5$44q$1@news.tpi.pl>
    <P...@l...localdomain>
    <aq8gl3$65q$1@news.tpi.pl>
    <P...@l...localdomain>
    <aqdrpb$mac$1@news.tpi.pl>
    <P...@l...localdomain>

    > Nadal nie rozumiem, czym różni się przesłanie pliku za pomocą FTP od
    > przesłania tego samego pliku za pomocą Kazaa 2. Zamiast otwarcie
    > powiedzieć, że w drugim przypadku trudniejsze jest kontrolowanie
    > wykorzystania pasma (co przyznał m. in. P. Kucharski), ty szermujesz
    > pojęciem legalności i nielegalności danych. Dlatego uważam twój sposób
    > argumentacji za chybiony.

    W drugim przypadku jest znacznie wieksze obciazenia lacz poprzez transmisje
    nielegalnych plikow. Mysle ze i tak tego nie zrozumiesz skoro tyle postow ci
    tego nie wyjasnilo.

    > Jestem przeciw prostackiemu cięciu portów/adresów, bo widziałem już sieci
    > (amatorskie i osiedlowe), w których zablokowano wiele usług ("bo i tak
    > tego nikt nie używa, a jak próbuje, to na pewno chce się włamać" -
    > standardowa argumentacja adminów). Użytkownik kupuje "dostęp do sieci
    > Internet" (przynajmniej tak jest napisane w umowach, które widziałem), a
    > nie "okrojony wedle uznania admina dostęp do sieci Internet". Jeżeli w
    > umowie kupna-sprzedaży napisano "samochód", a dostarczono rower, kupujący
    > ma prawo się awanturować, nawet jeżeli zapłacił za ten "samochód" tylko
> [...]

    Kup sobie lacze za 3000 miesiecznie to nikt ci nie bedzie prostacko obcinal.
    Nie pyszcz na admina ze ci strona sie nie otwiera. Nie mac adminowi ze ci
    sie plik z predkoscia 600 b/s ciagnie i na koniec olej siec gdzie ci
    prostacko wycinaja kaze. Jestem przekonany ze po twoim odlaczeniu nikt
    plakal nie bedzie wecz przeciwnie wszyscy odetchna z ulga.

    > Poza tym, istnieje coś takiego jak teoria ruchu i chyba warto by było z
    > tego skorzystać... Stąd m. in. wynika moja propozycja "każdemu po równo".

    Teoria to teoria. Rzeczywistosc jest inna. Sprawdz jak wyglada rzeczywistosc
    i dopiero pisz o teorii.