  • Data: 2011-02-04 01:06:18
    Temat: Re: Prolog, Lisp, czy ...?
    Od: A.L. <l...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 03 Feb 2011 23:05:36 +0000, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    >To się zgadza.

    >Pattern matching i tail call. :)

    Pattern matching?...

    >Poważnie jednak, nie mówiłem, że Prolog jest językiem funkcyjnym. Po
    >prostu wydaje mi się, że jak już ktoś chce się bawić w poznawanie innych
    >paradygmatów, to bardziej produktywne będzie poznawanie języka
    >prawdziwie funkcyjnego, niż Lispa.

    A co to jest "prawdziwie funkcyjny"?... Cos tak jak "prawdziwy
    patriota"?..

    Lisp czy Scheme nalezy znac z powodow dla ktorych kiedys ludzie znali
    lacine. Na dodatek, Lisp (a zwlaszcza Scheme) sa bardzo zgrabne i
    proste, czego nei da sie powiedziec o kobylach w rodzaju ML, Haskela
    czy OCamla. Jak kyos che "poprobowac smaku", zwlaszcza hobbystycznie,
    to wystarczy mu 50 stron manuala Scheme zamiast 850 stron o OCamlu. A
    poza tym, Lisp i Scheme sa (przynajmniej jak dla mnie) dostatecznie
    funkcyjne

    A.L.

    P.S. Oryginalnemy pytaczowi nalezaloby rowneiz polecic Clojure, Scala
    i F#