  • Data: 2014-12-02 22:09:55
    Temat: Re: Projektowanie układu z myślą o długowieczności
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 02.12.2014 21:41, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Znowu pewnie czegoś nie rozumiem, ale do tej pory sądziłem, że przy
    > robieniu rysunków technicznych, to się używa kresek w kolorach
    > symbolicznych. Żeby je odróżniać, może tych kolorów być najwyżej kilka.
    > Licząc okrągło, niech będzie 16. Jeśli ktoś nie potrafi zrobić rysunku
    > bez użycia stu kolorów (a nie daj Boże 256), to jest dupa nie projektant.

    Przy samym "rysowaniu" elementu, cy nawet jakiejś bardzo złożonej
    konstrukcji faktycznie używa się kilku-kilkunastu kolorów i to
    wystarczy, ale współcześnie profesjonalne projektowanie zaczyna się od
    modelu 3D, z którego potem generuje się płaskie rzuty, często tylko jako
    dokumentacja do szuflady, bo obrabiarki też tworzą w 3D. Ale jak się
    okazuje przy tworzeniu w 3D potrzebne jest...

    > Wierne oddanie kolorów w programach CAD

    i nie po to, żeby projektantowi taka wizualizacja miała w czymkolwiek
    pomóc, bo do tego wystarczy te kilka kolorów (swego czasu rzeźbiłem w
    robocie w Inventorze i 5 kolorów dla konstrukcji złożonej z około 100
    elementów było dla mnie aż nadto). To jest NIEZBĘDNE, gdy przylezie
    kierownik z marketingu i powie, że on MUSI klientowi pokazać jak będzie
    wyglądać finalny produkt, tak żeby się klient na miejscu poszczał z
    radości i zamówił pierdylion sztuk.

    Jakub Rakus