    From: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Projekt zmian w PORD
    Date: Mon, 13 Jul 2015 20:08:14 +0000 (UTC)

    On Sun, 12 Jul 2015 14:24:27 +0000, Budzik wrote:

    > Czasami - zdarza się. A czasami nie ma sie czasu.

    No proszę Cię. Przecież to jest tłumaczenie 12 latka. Ma być i koniec,
    taki jest obowiązek odpowiedzialnego posiadacza samochodu. Przelew na ZUS
    tez zdarza się zapomnieć zapłacić? Psa na spacer wyprowadzić też?

    > Uwazam, ze obecny system działa całkiem nieźle.
    > Wiekszosc jezdzi i rzeczywiście bada samochody.

    Większość to niestety za mało. Mają robić wszyscy. Jak faktycznie raz
    zapomnisz, to się nic złego nie stanie, dostaniesz trochę po dupie i
    następnym razem będziesz pamiętał. Walka jest o bandę cwaniaków
    zapominających dowodu przy kontroli i załatwiających na lewo.

    > Pozostaje tylko margines ktory "załatwia sibie przegląd" - ale zdaje sie
    > ze tego problemu naklejki ani podwojone opłaty nie zredukują.

    Bijemy pianę jak zawsze o pierdoły. Jakoś nie bardzo jest sensowna
    dyskusja o to, że zmiany mają także dotknąć stacje diagnostyczne żeby
    ukrócić lewiznę. Odniesiesz się do tego?

    > Ignorancję? Bo nie chodze wokół samochodu?

    Ignorancję dlatego, że wiesz o tym, że powinieneś coś zrobić od roku, ale
    celowo tego nie robisz. Roboty, która zajmuje ledwie 15min ze zdrapaniem
    starej naklejki.

    Wiem, że to jest upierdliwe, bo sam niedawno robiłem. Niemniej gwarantuje
    Ci, że jak by wisiała nad tobą wizja grzywny w wysokości powiedzmy 1/2
    pensji - zrobił byś to zaraz po wyjściu z wydziału komunikacji z
    nową naklejką. Tak na wszelki wypadek. Taka już ludzka natura, że nam się
    nie chce.

    > Jezdze różnymi samochodami, (...)
    > Kazdy jest w takim stanie, ze moge w kazdym momencie wsiasc i jechac na
    > drugi koniec europy.

    No i chwała Ci za to, dopilnuj dodatkowo tą drobną formalność i będzie z
    głowy.

    > Kara jak kara - skoro dotyka sprawy ktora nie jest problemem, to jest
    > dupa a nie kara.

    Wybacz, ale tutaj się z Tobą nie zgodzę. Daleko szukać przykładu nie
    trzeba, na grupie jest masa takich, którzy przeglądy mają a dupie i dla
    nich właśnie jest ten bacik.

    > W jaki sposób naklejka temu zapobiegnie?

    Naklejka nie ma z tym nic wspólnego, to tylko cześć z proponowanych
    zmian. Będą też takie, które pomogą zapobiec lewym przeglądom.

    > Jezdze po całej Polsce. Robie do 500 km dziennie.
    > Ale temu o czym piszesz, badania nie zapobiegają.

    Ależ zapobiegają, tylko muszą być rzetelnie przeprowadzane.

    > Zdarza sie. Dla mnie wiekszym problemem sa regularnie widywane samochody
    > ze zbyt wysoko ustawionymi swiatłami.
    > Tylko jak zapobiegnie temu naklejka lub podwójna opłata?

    Zgadza się. Śmierdziele w dzień, a dający po gałach w nocy. Tylko akurat
    na to przeglądy niewiele pomogą. Potrzebna jest zmasowana akcja policji.
    Są przecież takie regiony, gdzie z lewymi lampkami za długo się nie
    pojeździ.

    Tomek