    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Projekt zasilacza laboratoryjnego
    Date: Wed, 30 May 2012 11:31:08 +0200

    On 30.05.2012 09:52, Grzegorz Gugula wrote:
    > Witam, chcialbym zaprojektowac zasilacz laboratoryjny. Mysle nad tym juz dosyc
    dlugo, wiec cos tam juz wiem. Zasilacz ma miec dwa kanaly regulowane 0-30V 10A i
    0-30V 5A. Obydwa kanaly maja dostarczac napiec dodatnich i ujemnych. Glowny problem
    to dobor transformatora. Po pierwsze jak to jest z tym napieciem za mostkiem?
    Przykladowo mam trafo 800VA, 2x32V (2x12.5A). Za mostkiem dostane jakies 45.3V.
    Jezeli teraz na stabilizatorze ustawie pelne napiecie (hipotetycznie) i obciaze go na
    10A albo nawet na 12.5A to napiecie spadnie? Jezeli tak to do jakiej wartosci? 32V?
    Jak dobierac transformator? Jak to liczyc? Czy jezeli chce miec na wyjsciu ze
    stabilizatora max 30V to mam dobrac trafo 30V + diody + roznica na stabilizatorze
    czyli jakies 34V? czy wzorowac sie na napieciu za mostkiem prostowniczym?
    Sorry, ale jaki ty chcesz użyć "stabilizator"? Jeżeli liniowy to przy 5V
    i 10A na wyjściu będziesz miał ~200W w kaloryferze. A jeżeli robisz
    przetwornicę to po co kombinować z bardzo drogim trafo na wejściu?

    Michoo