  • 1. Data: 2019-12-10 09:39:18
    Temat: Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych.
    Od: "Willom" <e...@o...pl>

    Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych
    przed przejściem dla pieszych. Druk nr 48.

    04 grudz 2019 -
    Skierowano do I czytania w komisjach,
    do Komisji Infrastruktury.

    Tekst projektu :
    http://orka.sejm.gov.pl/Druki9ka.nsf/0/C415F07836EA2
    283C12584C6004BB1E2/%24File/48.pdf

    http://www.sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/druk.xsp?nr=48

  • 2. Data: 2019-12-10 10:29:04
    Temat: Re: Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych.
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-12-10 o 09:39, Willom pisze:
    > Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych
    > przed przejściem dla pieszych. Druk nr 48.

> [...]

    Może i będzie mniej rozjechanych pieszych. Ale na pewno przybędzie
    zmiażdżonych osobówek.
    Widział ktoś, żeby któraś ciężarówka zwalniała wg znaków do 70km/h np na
    wlotówce Radomia do Warszawy? Są tam 3 pasy ruchu i przejścia dla
    pieszych bez świateł. Takich miejsc jest sporo. Zlikwidują przejścia?
    Dołożą światła? Zrobią zwężenia?

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2019-12-10 10:54:34
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 10-12-2019 o 09:39, Willom pisze:
    > Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych
    > przed przejściem dla pieszych. Druk nr 48.

> [...]

    Chwila moment. Dlaczego tramwaj nie musi ustępować pieszemu chcącemu
    wejść na przejście? Czy kierujący tramwajami są mniej europejscy? Czy
    może przerasta ich kulturalne zachowywanie się w ruchu drogowym?

    yabba

  • 4. Data: 2019-12-10 11:20:38
    Od: j...@j...org

    On Tuesday, December 10, 2019 at 6:54:48 PM UTC+9, yabba wrote:

> [...]
    > wejść na przejście? Czy kierujący tramwajami są mniej europejscy? Czy
    > może przerasta ich kulturalne zachowywanie się w ruchu drogowym?

    Może dlatego, że sumarycznie motorniczowie nie zapier........ ile fabryka dała, i nie
    rozjeżdżają pieszych, w przeciwieństwie do Wolaków z cebulą we krwi?

    Ale może się mylę, to daj jakieś dane na temat pieszych rozjechanych przez tramwaje,
    na pasach.

  • 5. Data: 2019-12-10 11:41:37
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 10-12-2019 o 11:20, j...@j...org pisze:

    283C12584C6004BB1E2/%24File/48.pdf

    > Może dlatego, że sumarycznie motorniczowie nie zapier........ ile fabryka dała, i
    nie rozjeżdżają pieszych, w przeciwieństwie do Wolaków z cebulą we krwi?

    Ten wyciąga 70 km/h.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pesa_Swing

    Muszę przy okazji sprawdzić czy na dłuższych odcinkach pomiędzy
    przystankami nie wyciągają tyle.

    Myślisz, że każdy wypadek na pasach jest związany z jazdą z maksymalną
    prędkością jaką jest w stanie rozwinąć dany samochód?

    > Ale może się mylę, to daj jakieś dane na temat pieszych rozjechanych przez
    tramwaje, na pasach.

    Nie mogę znaleźć statystyk urzędowych, ale nawet googlując to trochę
    tych zdarzeń jest:

    https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&sxs
    rf=ACYBGNTRPEt-66aVSgOle0iutxUcGCh95w:1575973948619&
    q=tramwaj+potr%C4%85ci%C5%82&sa=X&ved=2ahUKEwiXyIe78
    KrmAhUFAhAIHV0RBGoQ1QIoAXoECAsQAg&biw=1536&bih=752

    Będzie ich na pewno mniej niż kolizji z samochodem, ponieważ ilość
    tramwajów jest znacznie mniejsza.

    yabba

  • 6. Data: 2019-12-10 11:57:18
    Od: j...@j...org

    On Tuesday, December 10, 2019 at 7:41:42 PM UTC+9, yabba wrote:

> [...]
    >
    > Myślisz, że każdy wypadek na pasach jest związany z jazdą z maksymalną
    > prędkością jaką jest w stanie rozwinąć dany samochód?

    Myślę, że wypadków z udziałem pieszych i tramwajów na pasach jest skrajnie mało. Co
    wykazałeś, wlepiając poniższy link.

> [...]
    KrmAhUFAhAIHV0RBGoQ1QIoAXoECAsQAg&biw=1536&bih=752

    > Będzie ich na pewno mniej niż kolizji z samochodem, ponieważ ilość

    Fajnie, ale wlepiłeś linki, jak ktoś wtargnął na torowisko. Miałeś znaleźć, że
    tramwajarze nałogowo rozjeżdżają pieszych na pasach, nie znalazłeś?

    PS. motorniczy musi zdać test psychologiczny, zwykły kierowca z cebulą w żyłach -
    nie. Mam wrażenie, że taki test byś zwyczajnie oblał, z prostego powodu - masz za
    dużo cebuli w żyłach.

  • 7. Data: 2019-12-10 12:12:52
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 10-12-2019 o 11:57, j...@j...org pisze:

> [...]
    >
    > Myślę, że wypadków z udziałem pieszych i tramwajów na pasach jest skrajnie mało. Co

    Ale są i trzeba coś z tym zrobić, żeby motorniczowie nie zabijali pieszych.

> [...]
    tramwajarze nałogowo rozjeżdżają pieszych na pasach, nie znalazłeś?

    Masz rację, nigdzie nie napisali czy to było na pasach czy poza nimi.

    > PS. motorniczy musi zdać test psychologiczny, zwykły kierowca z cebulą w żyłach -
    nie. Mam wrażenie, że taki test byś zwyczajnie oblał, z prostego powodu - masz za
    dużo cebuli w żyłach.

    Oho, zaczyna brakować Ci argumentów i przechodzisz do ataków
    personalnych. Odpowiem jednak merytorycznie. Jak widać z linków, test
    psychologiczny nie zapewnia, że będzie się ostrożnie prowadzić pojazd i
    nie wpadać nim na pieszych.

    yabba

  • 8. Data: 2019-12-10 12:17:21
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj , 10 gru 2019 w
    ps.com
    napisałeś/aś:

    > Może dlatego, że sumarycznie motorniczowie nie zapier........ ile
    > fabryka dała, i nie rozjeżdżają pieszych, w przeciwieństwie do
    > Wolaków z cebulą we krwi?

    Taa, no i przed takimi zaprdalaczami ma pieszych uchronić przepis, który
    będzie utrudniał życie pozostałym w miarę normalnym kierowcom.

  • 9. Data: 2019-12-10 12:27:37
    Od: j...@j...org

    On Tuesday, December 10, 2019 at 8:12:56 PM UTC+9, yabba wrote:

> [...]
    > personalnych. Odpowiem jednak merytorycznie. Jak widać z linków, test
    > psychologiczny nie zapewnia, że będzie się ostrożnie prowadzić pojazd i

    Odsapnij sobie, a potem przeczytaj jeszcze raz, co napisałeś. Bo silisz się strasznie
    by błysnąć, a jak zwykle wychodzą ci bzdury.

  • 10. Data: 2019-12-10 12:34:09
    Od: "Willom" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Willom" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych
    > przed przejściem dla pieszych. Druk nr 48.

> [...]

    artykuł o projekcie :

    Zgodnie z nowym projektem (sejmowy druk nr 48) piesi już za rok (od stycznia
    2021 roku) zyskają pierwszeństwo przed samochodem zanim jeszcze wejdą na
    wyznaczone przejście. Wystarczy, że będą oczekiwali na możliwość wejścia.

    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/pie
    rwszenstwo-dla-pieszych-nie-tylko-na-pasach-jest-now
    y-projekt-ustawy/38klfer