    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Programowanie uC - Pascal, czy C ?
    Date: Sat, 1 Feb 2014 09:34:10 +0100

    news:52f19684-d2e2-43dc-802f-6b65765a3a6b@googlegrou
    ps.com...

    > Inne bździny:
    >
    > a+=b;
    > a-=b;
    >
    > Jestem w stanie zrozumieć: a:=b+1, a:=b-1, ale te powyższe pierdulamenty
    > zapisane w C, to jest po prostu BURDEL jak tralala!!

    Może się mylę, ale w czasach gdy to programista optymalizował kod a nie
    kompilator te zapisy były bardzo uzasadnione.

    i++; oznacza: 1. znajdź i, 2. zwiększ je o 1,
    i=i+1; oznacza 1. znajdź i, 2. dodaj do niego 1, 3. znajdź i, 4. zapisz
    wynik w i.
    Celowo raz napisałem zwiększ a raz dodaj bo widząc dodaj kompilator (jeśli
    (jeszcze) nie umie optymalizować) nie wyróżnia 1 od innych dodawanych liczb
    i nie użyje increment tylko wstawi 1 do rejestru i doda dwa rejestry (a
    użycie dodatkowego rejestru może mieć dalsze konsekwencje wydłużające kod).

    Podobnie a+=b; wymaga poszukiwania a tylko raz, a a=a+b; wymaga poszukiwania
    a dwa razy.

    Zmienne w tych zapisach mogą być np. elementami tablicy i ustalenie ich
    pozycji w pamięci nie musi dać się zrobić w czasie kompilacji.
    P.G.