    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 29 Jan 2014 12:14:08 -0800 (PST)
    Subject: Re: Programowanie uC - Pascal, czy C ?
    From: h...@m...uni.wroc.pl

    W dniu środa, 29 stycznia 2014 11:50:02 UTC-5 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Na uC w C da się zrobić wszystko a w Pascalu nic. Głównie dlatego że
    > wybór języka programowania przez rynek dawno został zrobiony i nie ma tu
    > żadnego sensownego argumentu. Po prostu *NIE* ma kompilatorów Pascala na
    > uC poza jakimś żałosnym hobbystycznym szumem, więc rozmowa na ten temat
    > jest czysto akademicka i nie ma praktycznego zastosowania jak również
    > wykazuje ukryte skłonności samobójcze kierownika potencjalnego projektu.

    Obrazek nie jest tak zero-jedynkowy jak go przedstawiasz. Jest GNU Pascal
    i na procki wspierarane przez odpowiednia wersje GNU C możesz zrobić
    to co w C. Od paru lat nie jest rozwijany (zajęłem się czym innym)
    ale wersje bazowane na GCC 3.x będą działać przez wiele lat.
    Ty pewnie nie bierzesz GNU Pascala pod uwagę, ale ZCW był
    (i prawdopodbnie jest) używany przez całkiem poważne projekty.

    Jest też Free Pascal, nie wiem jak ze wsparciem mniejszych prockow,
    ale większych ARM-ach da się podziałać.

    Ja dziś uC programuję w C, ale nie robię jakiś super
    poważnych projektów. W poważnym projekcie Pascal może
    mieć zalety. Oczywiście trzeba brać pod uwagę wiele
    czynników i szanasa że Pascal będzie najlepszy jest
    mała. Ale jak ktoś używa Pascal to nie rzucaj epitetów:
    jest szansa że wie co robi.