  • Data: 2014-01-30 07:13:13
    Temat: Re: Programowanie uC - Pascal, czy C ?
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-01-27 19:31, JDX wrote:
    > On 2014-01-27 18:34, J.F wrote:
    > [...]
    > Podejrzewam (bo nie porównywałem), że C++ obecnie radzi sobie z liczbami
    > zespolonymi tak samo dobrze jak Fortran. W każdym razie w bibliotece
    > standardowej ma wsparcie dla tych liczb:
    > http://en.cppreference.com/w/cpp/numeric/complex .

    Radzić sobie radzi. Są/były dwa problemy.
    Po pierwsze, fortran przez swoje ograniczenia pozwalał na lepsze
    sztuczki optymalizacyjne.
    http://stackoverflow.com/questions/1602451/c-valarra
    y-vs-vector
    Ale tego prawie nikt nie używa, za to używa się różnych innych
    bibliotek.
    Po drugie, były jakieś kłopoty z kompatybilnośćią binarną
    pomiędzy FORTRAN, C i C++. Wydaje mi się, ze już posprzątali.

    > Elegancko macierze to się odwraca w Matlabie (i klonach):
    > http://www.mathworks.com/help/matlab/ref/inv.html.

    Pomijając to, że odwracanie macierzy to najczęśćiej zły pomysł, c++:
    http://eigen.tuxfamily.org/dox-2.0/TutorialAdvancedL
    inearAlgebra.html
    A.inverse();

    [ładna biblioteka, niekoniecznie najszybsza, intem MKL jest niekokonany,
    ale dużo nie ustępuje, a od początku napisana w c++]

    > A jak to się robi w
    > Fortranie?

    sgetri, dgetri
    cgetri, zgetri
    http://www.physics.orst.edu/~rubin/nacphy/lapack/rou
    tines/dgetri.html

    :-)

    W sumie niby koszmarek, a porządnego _całościowego_ opakowania tego
    w c++ (z Expression templates, move) jakoś nie ma.
    CUDA też wystawia taki interfejs.

    pzdr
    bartekltg