  • Data: 2014-01-31 02:02:43
    Temat: Re: Programowanie uC - Pascal, czy C ?
    Od: A.L. <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 30 Jan 2014 14:45:36 +0100, Jaros?aw Soko?owski
    <j...@l...waw.pl> wrote:

    >Też nie chodzi mi o to, by sie spierać, tylko o ustalenie faktu. Sytuacja
    >z Mizarem i zmianą kompilatora z Borlanda na FPC miała miejsce na przełomie
    >wieków (przypomnę, że skutkowało to sporym przyspieszeniem). Ale pamiętam
    >też, jak ktoś tak z dziesięć lat wcześniej pokazywał mi swoje analizy kodu
    >wynikowego Borlanda -- był tak dobry, że trudno było coś poprawić. W dodatku
    >Pascal miewał ten kod lepszy od C w analogicznym programie testowym. Może to
    >stąd, że te analizowane programy były stosunkowo proste, a Mizar, to kawał
> [...]

    Popatrz sobie jak dziala kompilator Pascala. Zagniezdzone procedury
    powoduja ze dostep do miennych musi sie odbywac pzrez tworzony na
    biegowo, w czasie wykonywanai programu, ciag aktywacji (dynamic
    activation link). C czegos takiego nie potzrebuje z definicji. Wiec
    dostep do zmiennyc hzajmuje w Pascalu wiecej czasu niz w C

    A.L.