-
Data: 2016-12-18 10:59:41
Temat: Re: Programowanie gier na 8-bit...
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2016-12-17 22:49, Luke wrote:
> W zasadzie moje wspomnienia z tamtego okresu wyglądają tak, że grę
> pisało się w assemblerze.
Kilka napisano w Fortranie, kilka przeniesiono z CP/M z języków wyższych
na ZX/Amstrad/MSX. Kilka napisano w specyficznych, jak Action!
Prawdziwie pisanie przenośne to czasy Amigi, gdzie wiele aplikacji
przeniesiono w postaci C. Bodaj jak pamiętam Civilization, Colonization
miały rodzielony engine gry od engine graficznego. Inne firmy zrobiły
sobie własny interpretter do mniej wymagających gier jak np. SCUMM i
przenosiły taśmowo.
> mówiąc - platformę). Bo nawet BASIC był na każdym komputerze inny i
> programowania przenośnego przecież nie było...
Komputery z Z80 dawały duże możliwości pod tym względem, były dostępne
dość współczesne języki, ale były to też dość kiepskie kompilatory.
Prawdziwym powodem uzywania assemblera jest szybkość po ręcznej
optymalizacji. Dlatego mimo że ktos napstrykal ogólny szkielet w
fortranie, to wstawki były w asm. I to były bardzo duże wstawki jeśli
gra miała mieć dużo ruchomej grafiki.
> I nagle się okazuje, że wystarczy(ło) grę zakodować "strukturalnie" na
> PC, a tu nagle jakby same powstają wersje na wszystkie 8-bitowe
> komputery...
Nie. Ilośc detali jest znaczącą częscią całego kodu gry. Inaczej kopiuje
sie pamięć obrazu, obsługuje duszki, gra muzykę na każdej z architektur.
A to znacząca częśc kodu. W wielu grach wspólne były tylko dane, jak
poziomy.
> Czy autora poniosła fantazja? Czy było coś, co mi umknęło, a powinienem
> o tym wiedzieć?
Kompilatory istniały. Kiepskie. Czasami ich używano. Jednak znaczaca
ilośc kodu jest napisana w asm bo 1MHz w C64 to bardzo niewiele.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.12.16 14:41 Roman Tyczka
- 18.12.16 19:57 niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
- 19.12.16 10:58 Tomasz Kaczanowski
- 26.01.17 20:15 Marcin
Najnowsze wątki z tej grupy
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)