-
Data: 2016-12-18 01:09:27
Temat: Re: Programowanie gier na 8-bit...
Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 17.12.2016 22:49, Luke wrote:
> Dear All,
>
> Czytając nostalgiczne wspomnienia o polskiej grze "Mózgprocesor",
> natknąłem się na cytat jej recenzji z "Bajtka", gdzie Marcin Przasnyski
> napisał bardzo ciekawe zdanie o grach pisanych wówczas:
>
>> Nad grą pracują zastępy ludzi, którzy dysponują sprzętem PC i
>> niezliczoną ilością gotowych procedur. Gry pisane są w języku
>> strukturalnym i dopiero potem kompilowane i przekodowywane na Spectrum
>> czy inny mikrokomputer.
>
> Mimo kwadransa googlowania, nie znalazłem w dzisiejszych zasobach
> sieciowych czegokolwiek, co tę myśl pozwalało rozwinąć.
>
> W zasadzie moje wspomnienia z tamtego okresu wyglądają tak, że grę
> pisało się w assemblerze. Praktycznie od zera na każdy komputer (dzisiaj
> mówiąc - platformę). Bo nawet BASIC był na każdym komputerze inny i
> programowania przenośnego przecież nie było...
>
> I nagle się okazuje, że wystarczy(ło) grę zakodować "strukturalnie" na
> PC, a tu nagle jakby same powstają wersje na wszystkie 8-bitowe
> komputery... Normalnie cross-kompilator wieloplatformowy z jakąś
> ultraprzenośną biblioteką do programowania gier na tym PC musiał być...
>
> Czy autora poniosła fantazja? Czy było coś, co mi umknęło, a powinienem
> o tym wiedzieć?
To gra z 1986, nie z początków 70-tych.
Pascal miał 16 lat, C 14.
Kompilatory były różne, ale pewnie nie bawili się w pełną
przenośność, tylko mieli "ZX dev.Kit" w którym mogł nawet być
'crosskompilator', albo przynajmniej kompilator na PC zgodnym
z tym z konsoli.
Gdzieś czyałem, że wolfensteina, a mozę i dooma, pisano na
Macintoshach.
pzdr
bartekltg
Następne wpisy z tego wątku
- 18.12.16 10:59 Sebastian Biały
- 18.12.16 14:41 Roman Tyczka
- 18.12.16 19:57 niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
- 19.12.16 10:58 Tomasz Kaczanowski
- 26.01.17 20:15 Marcin
Najnowsze wątki z tej grupy
- Alg. kompresji LZW
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-19 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-19 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-19 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-19 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-19 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-19 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-19 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-19 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-02-19 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-19 Nigdy
- 2025-02-19 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=