-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: bartekltg <b...@g...com>
Newsgroups: pl.comp.programming
Subject: Re: Programowanie gier na 8-bit...
Date: Sun, 18 Dec 2016 01:09:27 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 42
Message-ID: <o34k3o$jio$1@node1.news.atman.pl>
References: <5855b2fb$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-70-119-159.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1482019768 20056 89.70.119.159 (18 Dec 2016 00:09:28
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 18 Dec 2016 00:09:28 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.5.1
In-Reply-To: <5855b2fb$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:210101
[ ukryj nagłówki ]On 17.12.2016 22:49, Luke wrote:
> Dear All,
>
> Czytając nostalgiczne wspomnienia o polskiej grze "Mózgprocesor",
> natknąłem się na cytat jej recenzji z "Bajtka", gdzie Marcin Przasnyski
> napisał bardzo ciekawe zdanie o grach pisanych wówczas:
>
>> Nad grą pracują zastępy ludzi, którzy dysponują sprzętem PC i
>> niezliczoną ilością gotowych procedur. Gry pisane są w języku
>> strukturalnym i dopiero potem kompilowane i przekodowywane na Spectrum
>> czy inny mikrokomputer.
>
> Mimo kwadransa googlowania, nie znalazłem w dzisiejszych zasobach
> sieciowych czegokolwiek, co tę myśl pozwalało rozwinąć.
>
> W zasadzie moje wspomnienia z tamtego okresu wyglądają tak, że grę
> pisało się w assemblerze. Praktycznie od zera na każdy komputer (dzisiaj
> mówiąc - platformę). Bo nawet BASIC był na każdym komputerze inny i
> programowania przenośnego przecież nie było...
>
> I nagle się okazuje, że wystarczy(ło) grę zakodować "strukturalnie" na
> PC, a tu nagle jakby same powstają wersje na wszystkie 8-bitowe
> komputery... Normalnie cross-kompilator wieloplatformowy z jakąś
> ultraprzenośną biblioteką do programowania gier na tym PC musiał być...
>
> Czy autora poniosła fantazja? Czy było coś, co mi umknęło, a powinienem
> o tym wiedzieć?
To gra z 1986, nie z początków 70-tych.
Pascal miał 16 lat, C 14.
Kompilatory były różne, ale pewnie nie bawili się w pełną
przenośność, tylko mieli "ZX dev.Kit" w którym mogł nawet być
'crosskompilator', albo przynajmniej kompilator na PC zgodnym
z tym z konsoli.
Gdzieś czyałem, że wolfensteina, a mozę i dooma, pisano na
Macintoshach.
pzdr
bartekltg
Następne wpisy z tego wątku
- 18.12.16 10:59 Sebastian Biały
- 18.12.16 14:41 Roman Tyczka
- 18.12.16 19:57 niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
- 19.12.16 10:58 Tomasz Kaczanowski
- 26.01.17 20:15 Marcin
Najnowsze wątki z tej grupy
- John Carmack twierdzi, że gdyby gry były optymalizowane, to wystarczyły by stare kompy
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2025
- Linuks od wer. 6.15 przestanie wspierać procesory 486 i będzie wymagać min. Pentium
- ,,Polski przemysł jest w stanie agonalnym" - podkreślił dobitnie, wskazując na brak zamówień.
- Rewolucja w debugowaniu!!! SI analizuje zrzuty pamięci systemu M$ Windows!!!
- Brednie w wiki - hasło Dehomag
- Perfidne ataki krakerów z KRLD na skrypciarzy JS i Pajton
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- Instytut IDEAS może zacząć działać: "Ma to być unikalny w europejskiej skali ośrodek badań nad sztuczną inteligencją."
- U nas propagują modę na SI, a w Chinach naukowcy SI po kolei umierają w wieku 40-50lat
- C++. Podróż Po Języku - komentarz
- "Wuj dobra rada" z KDAB rozważa: Choosing the Right Programming Language for Your Embedded Linux Device
- Nowa ustawa o ochronie praw autorskich - opis problemu i szkic ustawy
- Alg. kompresji LZW
Najnowsze wątki
- 2025-05-17 poznaj siłe swoich pieniędzy
- 2025-05-17 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-05-17 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-05-17 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2025-05-17 Warszawa => Senior Programmer C <=
- 2025-05-17 Polska => Senior Key Account Manager <=
- 2025-05-17 Migracje i przestępczość
- 2025-05-16 czy Seba naprawdę wróci do macierzy?
- 2025-05-15 coś pustawo u mechaników
- 2025-05-16 Warszawa => IT Data Analyst (obszar Power BI) <=
- 2025-05-16 Warszawa => Senior Backend Developer <=
- 2025-05-16 Warszawa => IT Hardware Specialist - Wsparcie i Konfiguracja <=
- 2025-05-16 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-05-16 Warszawa => Team Lead Data Engineer (Snowflake) <=
- 2025-05-16 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=