  • Data: 2011-11-30 22:46:05
    Temat: Re: Programator do AVRów
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    > To jest ten USBasp, o którym wspominałem, tylko tutaj w wersji SMD.

    > ISP to in-system programming, czyli że podłączasz programator do
    > docelowego urządzenia, w którym siedzi procek, który chcesz
    > zaprogramować. Każdy AVR możesz w ten sposób zaprogramować.
    > Wykorzystywany jest do tego standard SPI (zbieżność literek
    > przypadkowa). Na tej stronce z Allegro masz rysunek złącza ISP i widać w
    > nim sygnały SPI (MISO/MOSI/SCK). Natomiast STK500 to zestaw
    > uruchomieniowy od Atmela
    Troche za duzo tych skrotow, standardow, urzadzen. Powoli sie juz gubie
    w tym.

    > (http://www.atmel.com/dyn/products/tools_card.asp?to
    ol_id=2735)
    > zawierający programator. Zwykle mianem STK500 określa się różne
    > programatory zgodne z tym z tego zestawu. Tak więc ISP i STK500 do dwie
    > różne rzeczy, jedno to standard programowania a drugie to urządzenie, w
    > sumie w pewnym sensie standard programatorów.
    > Każdy programator do AVRów obsługuje ISP. Więc jeśli porównujesz to
    > patrz, czy Twoje narzędzia programistyczne (np. AVR Studio) obsługują
    > dany programator i jakie ma funkcje dodatkowe. Taką przydatną funkcją
    A jakie te funkcje dodatkowe moga sie przydac, zwlaszcza na poczatku?
    Ztego co wyczytalem, to to STK500 nie umozliwia debugowania w urzadzeniu
    (natomiast ten programator podany przeze mnie "zgodny z AVRISP mkII",
    umozliwia a funkcjonalnosc), a wydaje mi sie, ze jest to dosc przydatna
    funkcjonalnosc.

    > jest wspomiany w tym wątku port szeregowy na USB. On w przeciwieństwie
    > do tych przejściówek RS232-USB, które możesz kupić w sklepie nie ma
    > napięć w standardzie RS232 tylko TTL (5V) lub 3,3V, czyli takie, jakie
    > są wykorzystywane zwykle w układach mikroprocesorowych (mogą być też
    > inne, ale AVR zwykle są używane przy takich). Nie są też zanegowane jak
    > w RS232, gdzie jedynka to napięcie ujemne. Taki port szeregowy świetne
    > się sprawdza np. przy debugowaniu. USBasp tego nie ma, piszą, że jest w
    Czy to znaczy, ze mozna jednak debugowac program w urzadzeniu przy
    uzyciu tego portu szeregowego?

    A skoro to jest przejsciowka RS-USB, to czy by to znaczylo, ze moglbym
    np uzyc tego toola do podlaczenia sie np do jakiegos routera
    zarzadzalnego? czy to jednak jest jakas inna przejsciowka?

    > planach. Dlatego ja sobie taki port szeregowy zrobiłem jako oddzielne
    > urządzenie.

    Niestety, ale ja musze na obecna chwile polegac na produktach zrobionyxh
    przez innych. Niestety, ale moja obecna wiedza z elektroniki nie pozwala
    mi na takie eksperymenty.