  • Data: 2011-12-01 01:47:57
    Temat: Re: Programator do AVRów
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-01 00:02, Pawel pisze:
    > Taki mam zamiar i dlatego tak sie wypytuje, zebym wybral cos sensownego,
    > co mi bedzie sluzyc mozliwie bezproblemowo.
    >
    > Na poczatek to chce tylko moc zaprogramowac mikrokontroler i tyle, choc
    > znajac zycie, na tym sie skonczy, bo nie wiem, czy inne funkcjonalnosci
    > sa czesto uzywane.
    >
    > Co wlasciwie z tych dodatkow moze sie przydac w praktyce?
    > Debugowanie w urzadzeniu
    > programowanie ISP

    No programowanie ISP to chyba nie dodatek a podstawowa funkcjonalność
    programatora ISP. Debugowanie na razie sobie odpuść bo ugrzęźniesz w
    konfigurowaniu środowiska i się zniechęcisz. Na początku wystarczy ci
    namiastka debugowania w postaci kontrolnego wysyłania zawartości
    krytycznych zmiennych przez UART. Jak zaczniesz pisać coś bardziej
    złożonego to sam poczujesz, że potrzebujesz debugowania w układzie.

    > praca pod Win i Linuksem
    > Bezproblemowa praca przez USB
    > Bezproblemowa wspolpraca z AVRStudio

    Nie wiem jak teraz ale integracja gcc z AVRStudio wydawała mi się
    zrobiona trochę na siłę. Wolałem pracować z WinAVR a do programowania
    używać zewnętrznego programu.

    i AVRDUDE

    > Mysle, ze gdyby programator spelnial te 5 punktow, to xhyba by zadowolil
    > wiekszosc uzytkowikow.

    Kupujesz produkt w cenie miedzy 50 a 100 zł a kombinujesz jakbyś
    garniturem komunijnym chciał opędzić także maturę, ślub i pogrzeb (własny).
    Lepiej zdecyduj się jakie środowisko będziesz używał i pod jakim
    systemem. W przeciwnym razie będziesz głównie zajmował się
    konfigurowaniem narzędzi zamiast je używać.

    --
    pozdrawiam
    MD