  • Data: 2016-02-19 21:09:16
    Temat: Re: Program generujący tablicę BIN->7segment - wsad do EPROM-a
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.02.2016 o 20:29, jedrek pisze:
    > "Grzegorz Kurczyk" news:56c73c59$0$690$65785112@news.neostrada.pl...

    > To jest kontynuacja wątku:
    b.com gdzie ekipa
> [...]
    > na piechotę.

    > Bardzo wolno :) Żadne MHz tu nie są wymagane.
    > Chcę po prostu widzieć jakim adresem zaadresowaną mam w danym momencie
    > magistralę. Takt na magistrali ręcznie generowany switchem - czyli
    > pojedyncze Hz.
    > Taki układzik edukacyjny do obadania zachowania jednej "czarnej
    > skrzynki" Adresuję, patrzę jaki mam adres na magistrali wejściowej,
    > drugim układem podobnego dekodera BIN-7segment odczytuję co mam wyplute
    > po zaadresowaniu z badanego układu, który chcę rozpracować.

    Taka brutalna, szeregowa konwersja BIN->BCD wygląda tak:
    1. wejściowe 16-bitów BIN podajesz na wejście równoległe 16-bitowego
    licznika zliczającego w dół (np. 4szt 74193)
    2. sygnał zatrzaskujący dane (LOAD) zeruje 20-bitowy licznik BCD (np.
    5szt 7490).
    3. sygnał zegarowy podawany jest na oba liczniki tak długo aż licznik
    zliczający w dół zejdzie do zera.
    4. po zarzymaniu obu liczników w liczniku BCD masz dziesiętną
    reprezentację 16-bitowej liczny BIN w postaci pięciu liczb BCD.
    Wystarczy to wpuscić na dekodery 7447 i na wyświetlacze.

    W TTL-ce/CMOS są liczniki 8-bitowe lub podwójne 4-bitowe, to się trochę
    zmniejszy wiaderko scalaków :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz