  • Data: 2016-02-20 11:56:16
    Temat: Re: Program generujący tablicę BIN->7segment - wsad do EPROM-a
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jedrek" <jedrek@jedrek> napisał w wiadomości
    news:56c76a14$0$22141$b1db1813$1367588f@news.astrawe
    b.com...
    > "jacek pozniak"
    >
    > Pod warunkiem, że człowiek umie pisać programy....
    Zrób sobie przerwanie i w tym przerwaniu opanuj podstawy programowania.
    Warto !

    Chcę tylko pokazać, że samo zadanie zamiany 16-bitowej liczby binarnej na
    bcd da się napisać tak, że nie powinieneś mieć problemów ze zrozumieniem.
    Przykładowy (na pewno nie optymalny) kod w C:

    // zakładam, że zmienna adr zawiera adres do przetworzenia
    int d1,d2,d3,d4,d5; // deklaruję, że będę używał 5 zmiennych typu
    "liczba całkowita"
    d1=adr/10000; // na d1 mamy binarny kod pierwszej cyfry wyniku
    (bo dzielenie liczb całkowitych nic nie zaokrągla tylko obcina)
    adr=adr-d1*10000; // tyle jeszcze zostało do przeliczenia
    d2=adr/1000; // na d2 druga cyfra wyniku, itd.
    adr=adr-d2*1000;
    d3=adr/100;
    adr=adr-d3*100;
    d4=adr/10;
    d5=adr-d4*10;

    Nie sprawdzałem, mam nadzieję, że się nie pomyliłem i mam nadzieję, że wyda
    Ci się to na tyle jasne że zachęci do programowania.
    Oczywiście aby coś faktycznie zadziałało, to trzeba jeszcze jakoś wczytać
    adr i jakoś wystawić na porty d1,...d5, ale że nigdy nie pisałem nic na
    mikrokontrolery to nie wiem jak to się robi.
    P.G.