  • 41. Data: 2009-09-08 11:31:39
    Temat: Re: Program do 'wyciagania' cieni - szukam
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 8 Wrz, 13:14, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "Nieznajomy" 3...@l...goo
    glegroups.com

    > : Więc, jak już wielokrotnie Ci radziłem, siągnij sobie wersje demo
    > : photomatrix lub easyhdr. Przeczytaj instrukcjie obsługi. Wykonaj
    > : proste ćwiczenia z fotkami. To na początek powinno wystarczyć.
    >
    > I wówczas poziomy naszych zaawansowań ;) będą równe?
    > Jeśli tak -- to... Hm... Jakby tu powiedzieć... ;)
    > Wolałbym kogoś, kto ma większą praktykę. :)

    No to zgłoś się tu:
    http://kursfoto.pl/go.live.php/PL-H11.html?id=112
    właśnie czekają na takich jak Ty ...

    > : Używałem tych trzech i jeszcze iluś tam innych (wielokrotnie) o ile
    > : efekt "wprost" z aparatu mnie niezadowalał.
    >
    > To chyba często. :)

    Sądzisz tak na podstawie własnych doświadczeń? Czy może masz
    kryształową kulę?

    > : A da się teoretycznie robić fotki?
    >
    > Wszystko jest możliwe. :)

    No to zacznij w końcu praktykować.

    PS
    Kulę przetrzyj mikrofibrą lub wymień na nową.

  • 42. Data: 2009-09-08 12:25:13
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Sebastian Nibisz pisze:

    > Jak najbardziej trudniejszy. Widelcem też się da zjeść zupę, tylko po co.

    cienie/światła mają raptem 8 suwaków, w dodatku działających bardzo
    intuicyjnie :). Efekty są bardzo naturalne. Ale ciekaw jestem może uda
    Ci się znów wydać coś fajnego i rewolucyjnego w swojej prostocie :).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 43. Data: 2009-09-08 12:31:01
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > : A da się teoretycznie robić fotki?
    >
    > Wszystko jest możliwe. :)

    Ty to jednak jesteś filozof ;). Dostałeś naprawdę najlepszą radę, porób
    testy i zobaczysz co jest najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie. Nawet w
    samym Photoshopie można dany efekt uzyskać na różne sposoby i różnym
    nakładem pracy. Poza tym takie testy na pewno Cię czegoś nauczą.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 44. Data: 2009-09-08 12:53:59
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 5 Sep., 05:47, tangie <t...@W...pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > Czy istnieje jakis niewielki, dobry program, ktory potrafi z dobrym
    > skutkiem rozjasniac cienie? Tak jak do przycinania uzywam sobie
    > JpegCrops, to moze i do takiego zadania cos sie znajdzie niewielkiego? :)
    >
    > pzdr,

    rozjasnienie cieni nie jest tak trywialnym zagadnieniem jak obcicie
    zdjecia.

    nie znam jpegcrops ale przyciecie jpeg jest mozliwe bez ponownej
    kompresji do jpeg czyli bez pogorszenia jakosci.
    rozjasnieni cieni z jpeg spowoduje tylko ich "wyblakniecie" , zaden
    nowy szczegol sie nie pojawi. Do tego przy ponownym zapisie zdjecia
    aktualne programy dokonuja ponownej kompresji jpeg czyli nastepuje
    spadek jakosci.
    Takim prostym programem jest np picassa - ale nie oczekuj dobrego
    skutku.

    Z dobrym skutkiem najlepiej rozjasnisz cienie z oryginalnego RAW .

  • 45. Data: 2009-09-08 13:33:09
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    cichybartko wrote:
    > pobaw się poleceniem światła/cienie w photoshopie
    > ja miałem takiego DNG z aparatu:
    > http://img403.imageshack.us/img403/9633/surowka.jpg

    To samo zdjęcie, potraktowane automatem SNS-HDR.
    http://www.mmj.pl/~snibisz/SNS-HDR/Images/cichybartk
    o_HDR.jpg

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 46. Data: 2009-09-08 14:03:58
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Sebastian Nibisz pisze:

    > To samo zdjęcie, potraktowane automatem SNS-HDR.
    > http://www.mmj.pl/~snibisz/SNS-HDR/Images/cichybartk
    o_HDR.jpg

    No właśnie przydało by się zrobić to tak żeby odzyskać cienie i
    przytłumić światła na chmurach, i nie tracić przy tym nasycenia koloru a
    wręcz je ładnie podkręcić.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 47. Data: 2009-09-08 15:47:36
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    cichybartko wrote:
    > No właśnie przydało by się zrobić to tak żeby odzyskać cienie i przytłumić
    > światła na chmurach, i nie tracić przy tym nasycenia koloru a wręcz je
    > ładnie podkręcić.

    Zachowanie koloru w procesie HDR, nie jest takie proste, ale co nieco udało
    się poprawić.
    http://www.mmj.pl/~snibisz/SNS-HDR/Images/cichybartk
    o_HDR2.jpg

    Większe nasycenie kolorów, spowodowało także nieznaczne zwiększenie dynamiki
    chmur. Dalsze zwiększenie dynamiki, wymaga jednak modyfikacji parametrów
    programu a to niestety ma negatywny wpływ na przetwarzanie innych zdjęć. Na
    razie zostawiam tak jak, bo zależy mi aby program był stuprocentowym
    automatem.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 48. Data: 2009-09-08 18:33:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sebastian Nibisz" h85uat$dmn$...@i...gazeta.pl

> [...]

    innych zdjęć. Na razie zostawiam tak jak, bo
    > zależy mi aby program był stuprocentowym automatem.

    IMO obróbka JotPeGów nie ma sensu.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 49. Data: 2009-09-08 18:43:55
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Sebastian Nibisz wrote:
    > Zachowanie koloru w procesie HDR, nie jest takie proste, ale co nieco
    > udało się poprawić.
    > http://www.mmj.pl/~snibisz/SNS-HDR/Images/cichybartk
    o_HDR2.jpg

    Ależ miałem błąd w programie, źle wołałem 0,5EV.
    Poprawiłem drugi przykład, teraz i kolorki i chmurki są lepsze.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 50. Data: 2009-09-08 18:47:55
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 8 Wrz, 20:33, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > IMO obróbka JotPeGów nie ma sensu.

    Tak Ci się wydaje, czy może swoją opinię wyrobiłeś sobie w praktyce?