  • Data: 2009-09-12 10:28:48
    Temat: Re: Program do upychania zdjęć na CD/DVD
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 12 Sep 2009, januszek wrote:

    > Ja tam widzę: "FORMATS - (wersja 4.22): pozwala IrfanView odczytywać
    > niektóre formaty surowe."
    >
    > Odczytywanie a wywolanie RAW-a to IMO dwie zupełnie inne sprawy.

    A to niby jak inaczej "odczytuje" te RAWy, jak nie przez wywołanie?
    Zwróć uwagę co piszę niżej (rozdzielczość).

    > No właśnie, to IMO wszystko jest wyciąganiem zaszytego w raw-a obrazka
    > a nie wołaniem rawa.

    Nie wyrażaj opinii, nie gdybaj, tylko *sprawdź*, bo sprawdzić
    jest prosto.
    Po pierwsze[1] - czas wyświetlania rośnie do charakterystycznych dla
    wołania, a po drugie, to wyjaśnij uprzejmie, skąd bierze się pełna
    rozdzielczość podglądu, jeśli podgląd JPG zawarty w RAWie ma
    tę rozdzielczość mniejszą?
    Nie było aby tak, że wątek zaczął się od pytania jak oglądać
    RAWy z pełną rozdzielczością (a nie rozdzielczością podglądu)?
    ;)

    [1] - właśnie tak - po pierwsze; dostawca wtyczki która "wyciąga"
    dane z podglądu kilkudziesięciokrotnie wolniej niż robi to sam
    IV naraziłby się na zabicie śmiechem :)

    FYI: tak, na wszelki wypadek sprawdziłem przed posłaniem tego
    posta :|, acz nie wiem która wtyczka mnie obsłużyła, bo mam
    "wrzucony" oczywiście (?) cały komplet.
    Ale mi tam obojętnie czy to była "FORMATS" czy któraś inna.
    Podgląd z "wszywki" ma wyraźnie mniejszą rozdzielczość niż RAW.
    O ile się niechcący nie włączy "pomniejszone o połowę" oczywiście :)

    pzdr, Gotfryd