    From: pytajacy <r...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Program RIMU do projektowania
    Date: Sat, 10 Dec 2011 12:53:33 -0800 (PST)

    On 10 Gru, 19:33, Sylwester Łazar <i...@a...pl> wrote:
    > Witam!
    > W zasadzie pytanie jest też do mnie.
    > W takim razie po kolei.
    > Pytający nie pracuje dla nas w żadnym stopniu.
    > Z całą pewnością, gdyż nigdy nie zatrudnialiśmy nikogo do reklamowania RIMU.
    > Nawet, gdy ukazał się w Elektronice Praktycznej na CD - nie mieliśmy z tym
    > nic wspólnego. Ktoś z EP ściągnął z naszej strony program i tyle. Następnie
    > został porównany do innych w artykule.
    > Nie mieliśmy żadnego kontaktu z redakcją.
    > Oczywiście nie mamy też nic przeciw.
    > Kto chce to proszę się zapoznać z numerem 4 z roku 2004.
> [...]

    W sumie to RIMU trochę poznałem/liznąłem, w każdym bądź razie nie
    wykonałem w nim 100 płytek.

    Według mnie, to brakuje w tym programie dwóch rzeczy:
    1. Brak informacji o błedach podczas wczytywania netlisty
    do projektu. Chodzi mi tutaj np. o braku informacji że
    jakiś footprint nie został wstawiony. Finał tego jest taki że trzeba
    sprawdzać czy podstawki zostały poprawnie wczytane do PCB i
    czy wszystko zgadza się ze schematem. Bo RIMU nie informuje
    w żaden sposób o nie wstawionych footprint-ach w PCB.
    2. Jeżeli mamy schemat hierarchiczny (rozbity na podschematy
    w różnych plikach) to numeracja elementów w każdym schematów
    zaczyna się od początku. Trochę to komplikuje sytuację, w przypadku
    kiedy wszystko ma się znaleźć na jednej płytce. Trzeba to ręcznie
    modyfikować.

    Czy jest taka możliwość aby producent programu poprawił te dwie
    rzeczy?

    A już całkowicie fajną rzeczą byłoby, gdyby po kliknięciu w podstawkę
    na PCB podświetlał odpowiedni element na schemacie.
    Ale wiem, cena...

    Uważam że RIMU to niezły program w stosunku do ceny.
    Ale jak widać ma ostrą konkurencję ze strony darmowego np. KiCADa.
    Pomijam że jego cena jest taka, że faktycznie zwraca po pierwszym
    projekcie.

    pytający